اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مؤذنان برتر شهرستانی

مسابقات اذان، ابتهال و تواشیح در اردبیل آغاز شد

سی و ششمین دوره مسابقات استانی اذان، ابتهال، تواشیح و همخوانی قرآن کریم با حضور 100 برگزیده شهرستانی در اردبیل آغاز شد.

مسابقات اذان، ابتهال و تواشیح در اردبیل آغاز شد

معاون فرهنگی، اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در حاشیه آغاز رقابت‌های استانی اذان، ابتهال و تواشیح در گفت‌و گو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: برگزیدگان شهرستانی در سی و ششمین دوره مسابقات اذان، ابتهال، تواشیح و همخوانی قرآن کریم حاضر شدند که این دوره از مسابقات در دو بخش خواهران و برادران در حال انجام است.

حجت‌الاسلام جواد میرزایی تصریح کرد: ‌مسابقات برادران در مسجد سرچشمه اردبیل و با حضور برترین‌های مرحله شهرستانی در حال انجام است که به نظر می‌رسد تا ظهر امروز این رقابت‌ها به طول می‌انجامد.

وی تصریح کرد: همزمان با برادران مسابقات خواهران نیز در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل آغاز شده و امیدواریم تا عصر امروز با جمع‌بندی نتایج نفرات برتر معرفی شوند.

میرزایی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: 100 نفر مجوز حضور در این دوره از مسابقات را دریافت کرده بودند که در رشته اذان 45 خواهر و برادر در رقابتی نفس‌گیر سعی می‌کنند تا خود را به مرحله کشوری برسانند.

این مسئول اضافه کرد: در رشته ابتهال 13 نفر حضور دارند که 10 نفر از آنها آقا و سه نفر خانم هستند که در این رشته نیز برگزیدگان در مسابقات کشوری حاضر می‌شوند.

وی در ادامه بیان کرد: در رشته تواشیح در مجموع هفت گروه با هم رقابت می‌کنند که چهار گروه برادران و سه گروه در حوزه خواهران رقابتشان را آغاز کردند که داوران این دوره از مسابقات نحوه فعالیت و اجرای برنامه آنها را به دقت زیر نظر داشته و رصد می‌کنند.

معاون فرهنگی، اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان یادآور شد:‌ در رشته همخوانی قرآن کریم نیز هفت گروه حضور دارند که شامل چهار گروه آقایان و سه گروه خانم‌ها هستند که برترین‌های آنها نیز به مرحله کشوری راه می‌یابند.

میرزایی ادامه داد: دو هفته‌ای است که در این استان حال و هوای قرآنی و معنوی با برگزاری مسابقات حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم و همچنین اذان، ابتهال، تواشیح و همخوانی برقرار شده و همه هموطنان از این عطر معنوی و ارزشی استفاده کرده و بهره می‌برند.

وی گفت: برگزاری این مسابقات در دو گروه برادران و خواهران فضای رقابتی و حرکت مثبتی را در گرایش جوانان و نوجوانان به محافل قرآنی فراهم کرده به طوریکه استقبال علاقمندان از این مسابقات و حتی مشاهده آن در حدی است که بخشی از مسجد سرچشمه اردبیل با حضور مشتاقان پر شده است.

نتهای پیام/62007/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول