اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خدابنده در مجلس:

کاهش عناوین مجرمانه از برنامه‌های کمیسیون قضایی است

نماینده مردم خدابنده در مجلس گفت: کم کردن عناوین مجرمانه از برنامه‌های کمیسیون قضایی مجلس محسوب می‌شود.

کاهش عناوین مجرمانه از برنامه‌های کمیسیون قضایی است

حجت‌الاسلام محمد موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به مصوباتی که در کمیسیون‌های قضایی مجلس و اصل نود تصویب می‌شود، افزود: حضور فعالی در این دو کمیسیون دارم.

وی با بیان اینکه برخی از مصوبات این کمیسیون‌ها در حال حاضر در مجلس در حال بررسی است، افزود: اقدامات مطلوبی در این دو کمیسیون انجام می‌شود.

این نماینده مجلس الکترونیکی کردن موضوع دادرسی را از مصوبات کمیسیون قضایی عنوان کرد و افزود: برای سهل‌الوصول کردن موضوع دادرسی این مصوبه تصویب شده است.

وی با اشاره به اینکه مجازات اسلامی از سوی این کمیسیون مورد توجه قرار گرفته است، افزود: کم کردن عناوین مجرمانه از برنامه‌های این کمیسیون محسوب می‌شود.

موسوی با بیان اینکه هر تخلفی با عنوان جرم مستلزم ارائه در دادگاه است، افزود: برخی از این جرائم تنها تخلف بوده و باید در قانون مورد توجه قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه باید به این گونه جرائم به صورت هئیتی رسیدگی شود، افزود: سوء پیشینه در این صورت برای افراد در نظر گرفته نمی‌شود.

نماینده مردم خدابنده در مجلس با بیان اینکه برخی جرائمی که در گذشته جرم بودند نیز از قانون حذف می‌شود، افزود: تخلفات نباید در حوزه جرم مورد بررسی قرار گیرد.

وی از بررسی طرح کاداست اراضی در این کمیسیون خبر داد و یادآور شد: مصوباتی در این زمینه به تصویب رسیده است.

موسوی در پاسخ به این سئوال که فضای حاکم بر مجلس شورای اسلامی را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: فضای حاکم بر مجلس فضایی توام با تعامل و همکاری است و مدیریت مجلس با شایستگی آن را اداره می‌کند.   

*مجلس نهم ولایتمدار است

وی مجلس نهم را مجلس ولایتمدار عنوان کرد و افزود: صلح و صفای امروز مجلس در گذشته وجود نداشت.

این مسئول همکاری دولت و مجلس را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: همکاری مجلس در رای اعتماد به وزرا این همکاری را به خوبی نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه هر طرح و لایحه‌ای که منافع ملت ایران را در پی داشته باشد مورد توجه مجلس است، خاطرنشان کرد: نمایندگان مردم به دنبال حفظ منافع مردم در امور هستند.

موسوی بر ضرورت همکاری سه قوا تاکید کرد و افزود: تامین منافع ملی و حفظ ارزش‌ها و رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم باید مورد توجه قوا باشد.

وی با بیان اینکه رسیدگی به وضعیت اقتصادی فردی و اجتماعی مردم از ضروریات است، خاطرنشان کرد: بحث‌های بسیاری در این زمینه در مجلس مطرح است.

*رسیدگی به مشکلات اقتصادی مردم ضروری است

عضو کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به تغییرات و تحولات صورت گرفته در دولت بر لزوم رسیدگی به مشکلات اقتصادی مردم از سوی دولت تاکید کرد.

وی با بیان اینکه دولت امید و تدبیر برنامه‌هایی را برای کاهش مشکلات اقتصادی مردم دارد، افزود: همکاری دولت و مجلس موجب اجرای مطلوب این برنامه‌ها می‌شود.

موسوی با اشاره به اینکه مردم در حال حاضر با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، افزود: باید راهکارهای فوری و تاثیرگذار تدوین شود.

انتهای پیام/73003/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول