اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش ‌و پرورش استثنایی شهرستان‌های استان تهران:

مسئولان توجه بیشتری به نیازهای معلولان داشته باشند

مدیر آموزش ‌و پرورش استثنایی شهرستان‌های استان تهران گفت: مسئولان شهرستان‏‌ها‌ باید توجه بیشتری به نیازهای معلولان داشته باشند.

مسئولان توجه بیشتری به نیازهای معلولان داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، مهناز یاری پیش از ظهر امروز در آیین بزرگداشت روز معلولان ویژه شهرهای رودهن، دماوند و فیروزکوه بیان کرد: معلولان نیاز به فراهم‏‌سازی بیشتر امکانات رفاهی، فرهنگی و آموزشی دارند.

وی شعار امسال روز جهانی معلولان را «رفع موانع موجود برای ایجاد جامعه‌ای در دسترس و تمام‏‌شمول برای همه» خواند و افزود: برای رفع موانع و ایجاد امکانات برای معلولان،‌ باید همه مسئولان شهری و شهرستانی دست به دست هم دهند.

یاری با بیان اینکه در مجموعه آموزش ‌و پروش استثنایی هر روز، روز معلول است، بیان کرد: امیدواریم سایر مسئولان نیز به این باور برسند و همیشه و در طول تمام روزهای سال، به فکر معلولان جامعه باشند.

وی به آمار 10 درصدی معلولان جهان اشاره و اظهار کرد: این آمار، یعنی وجود بیش از 600 هزار نفر معلول در جهان که بیش از 80 درصد از این تعداد،‌ در کشورهای در حال توسعه و جهان سومی زندگی می‌‏کنند.

مدیر آموزش ‌و پرورش استثنایی شهرستان‌های استان تهران ادامه داد: سطح پایین خدمات بهداشتی و اجتماعی در کشورهای جهان سوم،  باعث وجود درصد بیشتر معلولان در این کشورها شده است.

وی به توصیه ائمه و بزرگان دین به توجه به معلولان اشاره کرد و گفت: حضرت علی (ع) در هفتمین فراز نهج‌البلاغه، در بخشی از نامه خود به مالک اشتر، به وی هشدار فرموده‌اند که ای مالک تو را هشدار می‌دهم برای توجه به طبقه زمین‌گیر و معلول برای خدا و حقی که خداوند برایشان در نظر گرفته است.

یاری در ادامه در خصوص تدبیر بانوی بزرگ اسلام، حضرت فاطمه (س)، در خصوص کمک به یک نابینا برای رفتن به مسجد بیان کرد: ایشان پیشنهاد دادند که از منزل این نابینا تا مسجد، ریسمانی از کنار دیوار کشیده شود تا این فرد معلول از فریضه نماز و بودن در محافل عمومی و دینی باز نماند.

وی به وظیفه سنگین مسئولان در قبال این قشر از جامعه اشاره و تصریح کرد: باید تلاش‌های همه دست‌اندرکاران امور شهری، با توجه به محدودیت‌های معلولان صورت پذیرد و همه در کمک به این قشر از جامعه از هیچ کاری کوتاهی نکنیم.

مدیر آموزش ‌و پرورش استثنایی شهرستان‌های استان تهران خاطرنشان کرد: فراهم کردن امکانات اولیه رفاهی و فرهنگی برای این افراد، کمک زیادی در افزایش روحیه و اعتماد به نفس و حضور جدی آنان در جامعه می‏‌کند.

به گزارش فارس؛ آیین بزرگداشت روز جهانی معلولان با حضور حدود 150 نفر از دانش‌آموزان مدارس استثنایی «آزده» رودهن، «البرز» دماوند و «ابرار» فیروزکوه برگزار شد.

اجرای سرود، دکلمه،‌ نمایش و ... از جمله برنامه‌های این مراسم بود و در پایان، هدایایی به دانش‌آموزان استثنایی اهدا شد.

انتهای پیام/2568/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول