اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

در گفت‌وگو با فارس

ترقی: «ماندلا» نماد مبارزه با نژادپرستی اروپایی‌ها بود

معاون امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: مرحوم ماندلا در دوران ریاست جمهوری‌اش توانست یک نظام دموکراتیک را در آفریقا پایه‌گذاری و زمینه خارج کردن آفریقا را از شرایط بسیار بدی که توسط اروپایی‌ها به وجود آمده بود، فراهم کند.

ترقی: «ماندلا» نماد مبارزه با نژادپرستی اروپایی‌ها بود

حمید‌رضا ترقی معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس به درگذشت نلسون ماندلا رهبر جنبش ضداستعماری آفریقای جنوبی اشاره کرد و اظهار داشت: از درگذشت این اسطوره مقاومت و آزادی در آفریقا اظهار تاسف می‌کنیم، شخصیت ماندلا با گذشت 95 سال از عمرش نمادی از مبارزه، مقاومت و ضدیت با استکبار، استعمار، نژاد‌پرستی اروپایی‌ها بود.

وی تصریح کرد: ماندلا شخصیتی بود که با تحمل 27 سال زندان در رژیم آپارتاید آفریقا توسط اروپایی‌ها توانست روح تازه‌ای را به ملت آفریقا ببخشد و آزادی و استقلال آن را فراهم کند.

معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی یادآور شد: مرحوم ماندلا در دوران ریاست جمهوری‌اش توانست یک نظام دموکراتیک را در آفریقا پایه‌گذاری و زمینه خارج کردن آفریقا را از شرایط بسیار بدی که توسط سفید‌پوستان به وجود آمده بود، فراهم کند.

وی تاکید کرد: ملت آفریقا علاقه بسیاری به این فرد داشتند و پس از اینکه از زندان آزاد شد به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب و همچنان در قلب مردم آفریقا جا دارد.

تزقی در پایان خاطرنشان کرد: ماندلا انسانی خداپرست بود و امروز ملت آفریقا با الهام از ایده‌های وی راه پیشرفت را ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول