اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از امروز با حضور 2 هزار نفر

اردوی عملی آمادگی دفاعی دانش‏آموزان در شاهرود آغاز شد

دوره‌های عملی درس آمادگی دفاعی مدارس به همت بسیج دانش‌آموزی و اداره آموزش و پرورش شاهرود از امروز آغاز شد.

اردوی عملی آمادگی دفاعی دانش‏آموزان در شاهرود آغاز شد

رئیس سازمان بسیج دانش‏آموزی شاهرود در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان سمنان اظهار داشت: اردوی عملی درس آمادگی دفاعی مدارس در سه مرحله و از 15 آذرماه آغاز شده است.

محمدمهدی اسماعیلی افزود: امسال علاوه بر دانش‏آموزان سال دوم متوسطه (دوره دوم) برای نخستین بار دانش‌آموزان سال سوم راهنمایی (دوره متوسطه اول) نیز در اردوی عملی درس آمادگی دفاعی شرکت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: 2 هزار نفر از دختران و پسران در این دوره‌های عملی درس آمادگی دفاعی شرکت می‏کنند و از برنامه‌های پیش‌بینی شده بهره‌مند خواهند شد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در مرحله اول که از 15 آذرماه به مدت 20 روز آغاز می‌شود، دانش‌آموزان پسر در اردوگاه شهید رجایی و دانش‌آموزان دختر در سالن اجتماعات علامه طباطبایی شاهرود آموزش می‌بینند.

وی عنوان کرد: مرحله‏های دوم و سوم این اردو در اسفند و اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد و دانش‌آموزان بعد از گذراندن این سه مرحله و امتحان عملی و کتبی نمره خود را دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج دانش‏آموزی شاهرود اظهار داشت: اردوی راهیان نور غرب و جنوب نیز در قالب همین درس آمادگی دفاعی برگزار شده است.

وی با بیان هدف این اردوها گفت: انسجام بخشیدن به بخش عملی درس آمادگی دفاعی، افزایش مهارت‌های فردی و گروهی در دفاع نظامی و غیرنظامی و استفاده سریع از ابزار دفاعی در موقع بکارگیری از اهداف این اردوها است.

اسماعیلی افزود: در این اردوهای عملی دانش‌آموزان با به‏کارگیری سلاح و باز و بست آن، اطفای حریق، آتش‌سوزی، امداد و نجات و کمک‌های اولیه و جنگ نرم آشنا می‌شوند.

انتهای پیام/74007/م20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول