اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایلام تاکید کرد

16 آذر روز تقابل و مبارزه دانشجویان با استکبار جهانی

امام جمعه ایلام گفت: 16 آذر روز تقابل و مبارزه دانشجویان با استکبار جهانی است.

16 آذر روز تقابل و مبارزه دانشجویان با استکبار جهانی

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام آیت‌الله محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز‌ جمعه ایلام اظهار داشت: در این روز دانشجویان انقلابی در اعتراض سفر نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت امریکا به کشور در سال 32 کشته شدند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: اقدام انقلابی دانشجویان دانشگاه تهران در اوج خفگان ستمشاهی آغاز یک جنبش مردمی و انقلابی علیه نظام سلطه بود.

وی ادامه داد: اصولاً قشر دانشجو در کشور ایران طبقه‌ای در مسیر علم و دانش هستند و باید با حفظ روحیه انقلابی و افزودن بر آگاهی و بینش سیاسی و بصیرت دینی بازیچه سیاست‌بازان قرار نگیرند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: دشمنان انقلاب و نظام اسلامی همواره سعی می‌کنند این قشر عظیم و تأثیر‌گذار در مقابل نظام مطرح کنند و آنان را تافته جدابافته از انقلاب و مردم معرفی کنند.

لطفی تصریح کرد: این در حالی است که دانشگاه و دانشجویان همانند روحانیت از ارکان نظام و انقلاب بوده و در عرصه‌های مختلف جهاد مقدس و حضور عاشقانه در جبهه‌های حق علیه باطل و جهاد علمی و پژوهشی و فتح قله‌های رفیع علوم و دانش و به دست آوردن مهمترین و ضروری‌ترین دانش یعنی فناوری هسته‌ای و همچنین عمران و آبادانی و سازندگی کشور عالی‌ترین جلوه‌های ایثار و فداکاری را به نمایش گذاشتند.

امام جمعه ایلام گفت: گرچه در دوران حاکمیت اصلاح‌طلبان و واگذاری ریاست دانشگاه‌ها به عناصر مزدور و مخالف نظام و رهبری و نفوذ افراد فرصت‌طلب در تشکل‌های دانشجویی و متشنج‌کردن فضای دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه تهران تلاش فراوانی صورت گرفت که دانشجویان را به مقابله با نظام اسلامی و اندیشه‌های امام راحل تحریک کنند.

وی ادامه داد: گرچه توانستند یک اقلیتی از دانشجویان را با خود همراه کنند اما اکثریت دانشجویان و اساتید متعهد و انقلابی و آگاه و با بصیرت و پیرو خط امام و رهبری اصلاح‌طلبان خائن را در این توطئه شوم ناکام و با شکست ذلت‌بار مواجه کردند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: آتش‌زدن تمسال مبارک حضرت امام در روز 16 آذر در دانشگاه تهران و سکوت معنا‌دار و توأم با تایید سران فتنه و حامیان آنها در برابر این اقدام بسیار زشت که در تاریخ انقلاب دردناک‌تر از آن نداشتیم که عوامل ضد انقلاب و وابسته به آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل عکس امام را به آتش بکشند و اصحاب فتنه و یاران دیروز امام و خائنین امروز امام و شهیدان کوچکترین عکس‌العملی از خود نشان ندهند.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به پنجم سفر سالروز درگذشت مظلومانه و غریبانه حضرت رقیه خاتون دختر سه ساله حضرت سید‌الشهدا در خرابه شام در سال 61 قمری اشاره کرد و افزود: این شهادت یکی از مصیبت‌هایی است که در شام برای اهل بیت رخ داد.

وی ادامه داد: این دختر به شدت مورد علاقه حضرت سید‌الشهدا بود و آن حضرت او را بسیار دوست داشت. آن دختر بعد از شهادت پدر شب و روز گریه می‌کرد و از گریه‌های وی دل اهل بیت مجروح می‌شد.

انتهای پیام/2246/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول