اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تویسرکان خبر داد

فعالیت 5 تشکل کشاورزی با عضویت بیش از 19 هزار نفر در تویسرکان

فرماندار تویسرکان گفت: پنج تشکل کشاورزی با 19 هزار و 630 عضو در تویسرکان فعالیت دارد.

فعالیت 5 تشکل کشاورزی با عضویت بیش از 19 هزار نفر در تویسرکان

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حسین‌علی شرکائی شامگاه پنج‌شنبه در نشست استانی تشکل‌های بخش کشاورزی استان همدان، با اشاره به اینکه تویسرکان 755 شهید و هزار و 560 جانباز و آزاده به اسلام و انقلاب تقدیم کرده است، اظهار کرد: بارگاه حضرت حبقوق (ع) به عنوان یکی از کانون‌های معنوی و دینی در تویسرکان و 42 امامزاده و بقاع متبرکه در شهرستان تویسرکان وجود دارد.

وی افزود: تویسرکان با 3 هزار و 500 سال قدمت به بهشت غرب، شهر طلای سبز، پایتخت گردوی ایران و ژنوتیپ گردوی جهان شهرت دارد.

شرکائی وسعت تویسرکان را 155 هزار و 500 هکتار اعلام کرد و یادآور شد: از این میزان 79 هزار و 814 هکتار آن مرتع و مابقی زمین کشاورزی است که 38 هزار و 275 هکتار مختص به کشت دائمی است.

وی اضافه کرد: میزان سطح زیر کشت گندم آبی و دیم شهرستان هزار و 300 هکتار، سطح زیر کشت جو آبی و دیم 15 هزار و 700 هکتار و سطح زیر کشت سیب زمینی 72 هکتار است.

فرماندار تویسرکان سطح زیر کشت گردو تویسرکان را 5 هزار و 800 هکتار اعلام کرد و گفت: در شرایط ایده‌آل از این وسعت زیر کشت گردو 16 تن محصول برداشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کل تولیدات شهرستان 230 هزار و 65 تن است، یادآور شد: میزان تولیدات زراعی 110 هزار و 871 تن، تولیدات باغی 42 هزار و 448 تن، تولید دام، طیور و آبزیان 76 هزار و 744 تن است.

وی با بیان اینکه 25 تعاونی در شهرستان فعال است، ابراز کرد: تعاونی‌های شهرستان شامل 14 تعاونی روستایی، پنج تعاونی کشاورزی و چهار تعاونی تولیدی است.

شرکائی از فعالیت اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی و تشکل نظام صنفی خبر داد و افزود: پنج تشکل کشاورزی شامل تعاونی گردوکاران، تعاونی گاوداران، تعاونی زنبورداران، تعاونی مرغ گوشتی، تعاونی مرغ تخم‌گذار با 19 هزار و 630 عضو در تویسرکان فعالیت دارند.

وی کمبود نقدینگی و سرمایه را از مهم‌ترین مشکل برای خرید محصولات کشاورزی دانست و گفت: تهیه نهاده با هر قیمت و عرضه محصولات پس از تولید با هر قیمتی از جمله مشکلات کشاورزان است.

وی اضافه کرد: اعطای کمک بلاعوض با تسهیلات ارزان به شرکت‌ها، ایجاد بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و پرداخت تسهیلات با سود پایین برای احداث کارگاه تولید خوراک دام توسط تعاونی دامداران راهکاری برای ارتقای وضعیت تعاونی‌ها است.

انتهای پیام/89010/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول