اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی مطرح کرد

توجه طلاب به تهذیب و تفسیر در کنار تفسیر قرآن

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به برخی از نکات در تفسیر قرآن اظهار کرد: باید تفسیر همراه با برخی از نکات ادبی و اصولی باشد و در کنار آن تهذیب و تبلیغ مورد توجه قرار گیرد، چنین تفسیری مبارک خواهد بود.

توجه طلاب به تهذیب و تفسیر در کنار تفسیر قرآن

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی امشب در مراسم اختتامیه نهمین همایش اساتید تفسیر قرآن و سطوح عالی حوزه علمیه قم که با حضور آیت‌الله جوادی آملی برگزار شد، در سخنانی با اشاره به تفاوت‌های موجود در میان آیات قرآن تاکید کرد: در شرایط کنونی جامعه استقبال از تفسیر قرآن استثنایی است.

وی در ادامه اظهار کرد: جزوه‌‌ای تفسیری را ویژه دانشگاه‌ها نوشتم که در مدت زمان دو سال چند میلیون نسخه از آن به چاپ رسید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه با اشاره به اینکه مردم از سخنرانی و تفسیر سیاسی خسته شده‌اند، خاطرنشان کرد: مردم به دنبال این هستند که ببیند خداوند متعال چه می‌گوید، بنابراین باید قرآن کریم را جدی گرفت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تفسیر دارای ظرفیت بسیار بالایی است، افزود: چندی پیش مسئولان شهرسازی در نشستی به دنبال این بودند که ببینند قرآن درباره شهرسازی چه گفته است و این کتاب آسمانی برای همه نیازهای بشر برنامه ارائه کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به پخش برنامه تفسیر قرآن وی به مدت 34 سال از صداوسیما اظهار کرد: مردم قرآن می‌خواهند و باید با زبان قرآن با ایشان سخن گفت.

وی در ادامه با اشاره به برخی از نکات در تفسیر قرآن اظهار کرد: باید تفسیر همراه با برخی از نکات ادبی و اصولی بوده و در کنار آن تهذیب و تبلیغ مورد توجه قرار گیرد، چنین تفسیری مبارک خواهد بود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: می‌توان تفسیری گفت که چند وجهی باشد و باید به استقبال مردم از تفسیر قرآن پاسخ داد.

انتهای پیام/2258/ش30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول