اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر راه و شهرسازی:

اجاره‌نشینی در کشور رو به افزایش است

مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: اجاره‌نشینی در کشور به 28درصد رسیده که برای انبوه‌سازان رقم بسیار مهمی است، چراکه نشان می‌دهد که اجاره نشینی در سطح کشور در حال توسعه است.

اجاره‌نشینی در کشور رو به افزایش است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حسین عبده‌تبریزی پیش از ظهر امروز در همایش توسعه مسکن و کارآمدی در انبوه سازی که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: بازار مسکن در کشور ما در ده سال اخیر با تغییراتی روبرو بوده است؛ به گونه‌ای که نمی‌توان براساس اطلاعات گذشته در این حوزه موفق عمل کرد.

وی افزود: در مقایسه با سال های دهه 50 در حوزه نسبت تراکم خانواده و مسکن در سطح کشور به بهبود خوبی دست یافته‌ایم.

این مسئول با بیان اینکه این بهبود شرایط مختلفی داشته است، اضافه کرد: در سال‌های اخیر از یک سو درصد رشد جمعیت کاهش یافته و با وضعیت خانواده‌ها تناسب قابل قبولی داشته است؛ به طوری که از رشد جمعیتی 91/3 (سه و 91) به 3/1(یک و 3) رسیدیم.

مشاور وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: عرضه رشد واحدهای مسکونی هر ساله باشتاب زیادی افزایش یافته و موجب شده ساخت و ساز مسکن از رشد جمعیت جلو بیفتد.

عبده‌تبریزی تصریح کرد: کسانی که در حوزه مسکن فعالیت می‌کنند از یک‌سو این دغدغه را دارند که در سال های آینده با تقاضای کمتری روبرو شوند و از سوی دیگر بازار رقابت در این عرصه شدیدتر شود.

وی با اشاره به رشد اجاره نشینی در کشور بیان کرد: اجاره نشینی در کشور به 28 درصد رسیده که برای انبوه‌سازان رقم بسیار مهمی است، چراکه نشان می‌دهد که اجاره‌نشینی در سطح کشور در حال توسعه است.

این مسئول ادامه داد: این روند علاوه بر آثار مالی در نحوه بازاریابی انبوه‌سازان نیز تأثیر زیادی داشته و موجب می‌شود در حوزه‌های مختلف بازار ساختمان با وضعیت متفاوتی روبرو شویم.

مشاور وزیر راه و شهرسازی ابراز کرد: در حال حاضر در ایران نیز مانند دیگر کشورهای جهان واحدهای تجاری به سمت واحدهای مسکونی سوق پیدا کرده است و با تضعیف قیمت واحدهای تجاری روبرو هستیم.

عبده‌تبریزی گفت: جامعه انبوه‌سازان کشور و به تبع آن استان قزوین باید توجه داشته باشند برنامه‌ریزی دقیقی برای ساخت و ساز در پیش گیرند تا با پدیده ساخت و ساز بیش از نیاز روبرو نشویم.

وی با اشاره به سیاست های آینده وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی به برنامه قدیمی توسعه مسکن بازگشته است و سعی دارد بدون مراجعه به بانک ملی دو میلیون مسکن مهر نیمه تمام را تکمیل کرده و واگذار کند.

این مسئول با بیان این که پس از تکمیل مسکن مهر وزارت راه و شهرسازی به سمت برنامه مسکن اجتماعی، حمایتی و آزاد برمی گردد، عنوان کرد: ‌مسکن اجتماعی برای افرادی است که توان پس‌انداز نداشته و نیاز است که دولت برای تأمین مسکن به آنان کمک کند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی افزود: دولت، شهرداری‌ها و انجمن‌های خیریه تأمین کننده منابع مالی این نوع از مسکن‌ها هستند.

عبده‌تبریزی اضافه کرد: با توجه به اینکه مسکن اجتماعی جزو تعهدات دولت است، سعی دارد منابع مالی مناسبی برای آن پیدا کند تا در آینده با مسکلی در این زمینه روبرو نشود.

وی ادامه داد: در گذشته تعداد مسکن اجتماعی 50 هزار واحد بود که در سیاست جدید دولت یازدهم به 100 هزار واحد افزایش می‌یابد و در یک فضای محدود ساخته نمی‌شود؛ بلکه برحسب نیازسنجی‌های صورت گرفته در قسمت‌های مختلف شهرها ساخته می‌شود.

این مسئول با اشاره به مسکن حمایتی، گفت: عمده مردم جامعه طبقات متوسط به پایین و اقشار شاغل جامعه به شمار می‌روند و مسکن را از پس‌انداز آینده خود خریداری می‌کنند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی ابراز داشت: میلیاردها نفر در سطح جهان به این روش مسکن مورد نیاز خود را خریداری می‌کنند و از این طریق صاحب خانه می‌شوند.

عبده تبریزی اضافه کرد: برای تحقق این مهم باید نظام مالی داشته باشیم تا از این طریق امکانات مالی مورد نیاز برای خرید مسکن را در اختیار افراد شاغل جامعه که قادر به پرداخت اقساط هستند، قرار دهیم.

وی عنوان کرد: مسکن آزاد مسکنی است که دولت در آن اختیار ندارد و فقط با بازار سفته بازی در این حوزه مخالفت دارد.

انتهای پیام/77010/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول