اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار / معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خبر داد

راه‌اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی با سرمایه 200 میلیون دلاری

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از راه‌اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و گفت: سرمایه‌ اولیه این صندوق 200 میلیون دلار خواهد بود.

راه‌اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی با سرمایه 200 میلیون دلاری

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سورنا ستاری از شرکت تحقیقات و تولید دارو سیناژن استان البرز بازدید و از مراحل کاری این موسسه علمی و تحقیقاتی دیدن کرد.

در این بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ضمن گفت‌وگو با مدیران، کارکنان، پژوهشگران و محققان فعال موسسه علمی فوق راهکارهای توسعه فعالیت‌ها و تحقیقات آن را مورد بحث و بررسی قرار داد.

ستاری در بخشی از بازدید خود از تلاش دولت برای راه‌اندازی صندوق حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و گفت: این صندوق تحت عنوان صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از تحقیقات علمی و کارهای پژوهشی و همچنین فعالیت شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان پایه‌ریزی و راه‌اندازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: سرمایه اولیه این صندوق بالغ بر 200 میلیون دلار است و تلاش می‌کنیم که در آینده و با انجام برنامه‌ریزی و تلاش بیشتر، این بودجه را افزایش دهیم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اینکه جوانان دانشمند ایران در صورت بهره‌مندی از امکانات مناسب حرف‌های بسیار زیادی در حوزه علمی دارند، گفت: دولت تمام تلاش خود را برای حمایت از پژوهش‌های علمی، نخبگان و دانشگاهیان و محققان جوان خواهد کرد.

ستاری متذکر شد: تحقق این مهم نیازمند همدلی جامعه دانشگاهی و نخبگان ما و همچنین تلاش جدی دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی بر اساس برنامه‌ریزی علمی و کارشناسی است.

لازم به توضیح است، در این بازدید برخی از پژوهشگران فعال در شرکت تحقیقاتی سیناژن با معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری دیدار و گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام/2302/صا/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول