اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

کمک‌های مردمی به بازسازی عتبات عالیات برگرفته از اعتقاد قلبی است

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: کمک‌های مردمی به بازسازی و بهسازی عتبات عالیات در کشور عراق نشان‌دهنده عمق اعتقاد و وفاداری مردم به ائمه اطهار و مکتب سرخ حسینی است.

کمک‌های مردمی به بازسازی عتبات عالیات برگرفته از اعتقاد قلبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی عصر امروز در مراسم معارفه رئیس جدید ستاد بازسازی عتبات عالیات اردبیل اظهار داشت: از روزهای اولی که این ستاد فعالیتش را آغاز کرده تاکنون شاهد گستردگی حضور و مشارکت مردم استان اردبیل در طرح‌های توسعه عتبات عالیات بودیم به طوری‌که کمک‌های نقدی و جنسی این مردم در بازسازی حرمین شریفین در کشور عراق و همچنین توسعه صحن امام علی (ع) و دیگر ائمه اطهار چشمگیر و گسترده بوده است.

وی تصریح کرد: همه این کمک‌ها و مساعدت‌ها نشان از روح بلند و عمق اعتقادات مردم به ائمه اطهار است که بیش از هر زمان دیگر به عنوان یک ذخیره و اندوخته معنوی در این دنیا و آخرت به کار می‌آید.

عاملی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: همه این کمک‌ها در حقیقت حسنه جاریه است که ضروری است مردم را با آگاه‌سازی، اعتماد و اعتبار به حضور در این عرصه و صحنه ترغیب و تشویق کنیم و نگذاریم برخی از اقدامات به این اعتماد و اعتبار لطمه‌ای وارد کند.

این مسئول اضافه کرد: تاکنون در ستاد بازسازی عتبات عالیات اردبیل برای توسعه صحن‌ها و حرم مطهر ائمه اطهار در کشور عراق اقدامات خوبی صورت گرفته که همچنان این برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌ها امیدبخش و سازنده به نظر می‌رسد.

وی یادآور شد: هر چند برخی از دشمنان و معاندان اسلام نظیر وهابیت و گروه‌های سلفی موضوع زیارت و مباحث حضور در حرم ائمه اطهار و بزرگان دین را مورد تردید و تکفیر قرار دادند اما حضور پرشور مردم از شهرهای مختلف در حرم ائمه اطهار به ویژه بارگاه قدسی امام حسین (ع) و دیگر بزرگان دینی روح اسلام‌خواهی حقیقی را زنده نگه داشته و بیش از هر زمان دیگر عشق و ارادت قلبی شیعه را به اهل بیت نشان داده است.

امام جمعه اردبیل از رئیس جدید ستاد بازسازی عتبات عالیات اردبیل خواست تا با برنامه‌ریزی مناسب و جلب و جذب کمک‌های مردمی در امور خداپسندانه توسعه و تقویت حرمین شریفین بکوشند تا مردم استان اردبیل نیز از این حرکت‌های تاریخی و عظیم سود و بهره معنوی ببرند.

انتهای پیام/62003/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول