اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هشدار پلیس راه به رانندگان

محورهای کوهستانی اردبیل لغزنده است / زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی فراموش نشود

پلیس راه استان اردبیل گفت: به دلیل بارش برف و یخبندان در اکثر محورهای کوهستانی و صعب‌العبور استان اردبیل رانندگان گذری از این محورها باید خودروی خود را به تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ و دیگر امکانات مجهز کنند.

محورهای کوهستانی اردبیل لغزنده است / زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی فراموش نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پلیس راه استان عصر امروز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد، کولاک برف در برخی از گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی استان اردبیل دید رانندگان را به حداقل رسانده و گذر از گردنه‌های اسالم، صائین، حیران و لنگان را با مشکل روبه‌رو کرده که انتظار می‌رود مسافران و رانندگان گذری از این جاده‌ها جانب احتیاط را رعایت کنند.

به دنبال نفوذ سامانه سرد و ناپایدار و ریزش برف در دو روز اخیر اغلب مناطق استان اردبیل به ویژه جاده‌ها و گذرگاه‌های آن یخبندان است و حتی در برخی از محورها بارش‌ها همچنان ادامه دارد.

در برخی از جاده‌های مواصلاتی استان با وجود برف‌روبی و نمک‌پاشی راهداران همچنان لغزنده بودن مشکلاتی را ایجاد کرده و چندین دستگاه خودرو به دلیل کولاک برف از مسیر خارج شده است.

مرکز کنترل راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل از رانندگان خواست در گذر از جاده‌های استان اردبیل با رعایت جانب احتیاط زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند هر چند که تمامی راه‌های استان اردبیل باز است و تردد در آنها جریان دارد اما آغاز دوباره بارش برف از امشب در برخی از نقاط استان و وقوع پدیده یخبندان و کولاک احتمالی ممکن است مشکلات زیادی را ایجاد کند.

در خلخال نیز تلاش راهداران و عوامل پرتلاش در این مسیرها بر آن است تا به هر نحوه ممکن راه پونل باز نگه داشته شود و مردم به راحتی از آن تردد کنند.

محور خلخال ـ پونل از گردنه‌های سخت و صعب‌العبوری است که احتمال ریزش بهمن در آن بسیار زیاد است به طوری که در هفته‌های گذشته این جاده به همین خاطر مسدود شده بود که با تلاش راهداران این مشکل برطرف شد.

محورهای مواصلاتی شهرستان کوثر نیز لغزنده شده و امکان تردد در آنها بسیار سخت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس جمعیت هلال احمر کوثر با اشاره به افت دما، سرمای هوا، لغزنده بودن جاده‌ها و یخبندانی که در گردنه‌های مختلف اتفاق افتاده اعلام کرد: عوامل جمعیت هلال‌احمر توان خود را به کار گرفتند تا با حضور 24 ساعته در پایگاه‌ها به هموطنان ارائه خدمات کنند.

فردین محمدی به همراه داشتن وسایل گرمایشی، خوراک، زنجیر چرخ و حرکت با سرعت مطمئنه را به تمامی رانندگان به ویژه رانندگان گذری از سرچم و زرج‌آباد توصیه کرد و از هموطنان خواست در صورت بروز مشکل با پایگاه‌های هلال‌احمر تماس برقرار کنند.

رئیس اداره راه و شهرسازی نیر گفت: ‌استفاده از زنجیر چرخ برای تردد خودروها در محورهای کوهستانی این شهرستان ضروری است.

علی مهارتی افزود: با توجه به تداوم بارش برف در محورهای مواصلاتی از جمله گردنه صائین این مسیرها نمک‌پاشی و ماسه‌پاشی شده و تردد در آنها جریان دارد.

وی از رانندگان خواست برای تردد در این محورها از سالم بودن بخاری خودروی خود اطمینان حاصل کرده و لوازم و تجهیزات گرمایشی را با خود به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/62001/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول