اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تظاهرات کودکان غزه و درخواست بازگشایی گذرگاه رفح

ده‌ها نفر از کودکان بیمار نوار غزه، امروز با برگزاری تظاهراتی در مقابل گذرگاه رفح، بازگشایی این گذرگاه را خواستار شدند.

تظاهرات کودکان غزه و درخواست بازگشایی گذرگاه رفح

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری سما، ده‌ها کودک بیمار فلسطینی امروز پنجشنبه در مقابل دروازه گذرگاه رفح تجمع کرده و در اقدامی نمادین بادکنک‌هایی که نام خود را بر روی آنها نوشته بودند، هوا کردند و از مسئولان مصری خواستند تا گذرگاه رفح را بازگشایی کنند.

در همین رابطه «الما جبر» کودک 10 ساله گفت که بیماران فلسطینی می‌خواهند از گذرگاه رفح عبور کنند و بیماری خود را درمان کنند.

وی از جهانیان خواست تا برای نجات جان بیماران و پایان دادن به فاجعه‌ای که اهالی نوار غزه با آن مواجه هستند، وارد عمل شوند.

این برنامه تجمع از سوی کمیته ملی رفع محاصره نوار غزه برگزار شد و این در حالی است که مسئولان مصری همچنان گذرگاه رفح را بسته‌اند.

در همین رابطه «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت که محاصره تحمیلی بر غزه بیماران این منطقه را از دریافت دارو و تجهیزات پزشکی محروم کرده است.

وی افزود که 30 درصد داروهایی که قبلا با موافقت دولت قبلی مصر از طریق گذرگاه رفح وارد می‌شد در حال حاضر متوقف شده است و این در حالی است که 141 قلم دارو و بیش از 400 مورد تجهیزات پزشکی به اتمام رسیده است و استمرار تعطیلی گذرگاه رفح، سلامت 300 بیمار از جمله آنهایی که از سرطان و بیماری‌های خونی و کلیوی رنج می‌برند، با خطر مواجه کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول