اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله ‌‌حسینی‌بوشهری:

جامعه‌ با رسانه‌ توانمند‌‌ در تمام‌ عرصه‌های ‌داخلی و خارجی ‌موفق می‌شود

رئیس حوزه‌های علمیه کشور ‌گفت: ‌جامعه‌ با رسانه‌ توانمند‌‌ در تمام‌ عرصه‌های ‌داخلی و خارجی ‌موفق می‌شود.

جامعه‌ با رسانه‌ توانمند‌‌ در تمام‌ عرصه‌های ‌داخلی و خارجی ‌موفق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری ظهر امروز در همایش رسالت و رسانه در بوشهر گرامیداشت یاد و خاطره شهید داریوش شاهینی به عنوان شهید شاخص بسیج رسانه گفت: رسانه نقش بی‌نظیر در دنیای امروز داشته و باید در فضای امروز نقشی بسیار مهم ایفا کند.

وی افزود: جامعه‌ای که رسانه‌ای توانمند‌ داشته باشد در تمامی عرصه‌ها در داخل و خارج از کشور موفق خواهد بود و برعکس جامعه‌ای که چنین رسانه‌های نداشته باشد در مقابل مسائل فرهنگی، اقتصادی و سیاسی استکبار مغلوب خواهد شد.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: رسانه‌ای که قصد اصلاح داشته باشد نقش یک دوست را خوب ایفا می‌کند و باعث می‌شود که لغزشی برای دوست ایجاد نشود.

 حسینی‌بوشهری با اشاره به برخی از ویژگی‌های قرآن به عنوان رسانه الگو، حق‌محوری را به عنوان یکی از این ویژگی‌ها دانست‌ و بیان داشت: اگر کل قرآن را بررسی کنیم می‌بینیم که خط اصلی رسانه حق‌محوری بوده برای هدایت بشریت آمده است.

وی تصریح کرد: رسانه‌ای که بخواهد رسالت دینی داشته باشد و یا حتی رسانه‌های مستقل نیز باید حق‌محور باشند هر چند مطلوب ما این است که رسانه‌ها باید رسالت دینی داشته ولی اینگونه رسانه‌ها که می‌خواهند مستقل باشند باید حق‌محوری را سرلوحه کار خود قرار دهند.

رئیس حوزه علمیه کشور اذعان داشت: در چندین بخش قرآن بر حق‌محوری تاکید شده و در هیچ جای قران باطل و لغزشی نمی‌بینیم.

وی افزود: اگر رسانه مکتوب را از شماره ابتدایی تا آخرین شماره در ایران نگاه کنید و این رسانه حق‌محوری را داشته باشد، جامعه دچار فساد نمی‌شود و رسانه هر روز فضای آلوده را در جامعه ترویج نمی‌دهد.

حسینی‌بوشهری تاکید کرد: رسانه‌ها باید از نظر هدف و محتوا حق‌محور بوده و هدایت‌گر جامعه و اندیشه جامعه باشند چراکه غیر از این در جامعه التهاب ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/66006/ش‌30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول