اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم:

پایگاه معماری اسلامی در تفکر اسلامی است

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم، شهر قم را مرکز تولید تفکر دینی و اسلامی در جهان دانست و گفت: پایگاه معماری اسلامی در تفکر اسلامی است.

پایگاه معماری اسلامی در تفکر اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علیرضا خاکی ظهر امروز در مراسم رونمایی از کتاب «مجموعه مقالات پژوهشی همایش طراحی الگوی معماری اسلامی ایرانی» که در دانشگاه قم برگزار شد، گفت: در کشور شهرهای دیگری است که از نظر معماری قدمت بیشتری نسبت به استان قم دارند، اما به دو دلیل این همایش در این استان برگزار شد.

وی افزود: دلیل اول، جایگاه قم به عنوان مرکز تولید «تفکر اسلامی» در جهان و قرار گرفتن پایگاه «معماری اسلامی» در تفکر اسلامی است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم ادامه داد: دلیل دیگر، ملقب بودن شهر قم به «حرم اهل بیت» است و ما شهروندان قمی به واسطه این جایگاه باید وظیفه خود را انجام دهیم.

خاکی با اشاره به اینکه 15 سال قبل منابع مطالعه معماری اسلامی بسیار خلاصه بود، گفت: طی سال‌های گذشته با اقدامات انجام شده ما در این زمینه غنی شده‌ایم.

وی با بیان اقدامات علمی انجام شده در خصوص معماری اسلامی اظهار کرد: همایش الگوی معماری اسلامی ایرانی از اقدامات علمی بود و باید دست‌اندرکاران و مدیران شهری راهکارهای عملی را ارائه دهند.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم افزود: در نهایت 51 مقاله از بین مقالات ارسال شده به همایش الگوی معماری اسلامی ایرانی انتخاب شده و در کتابی به چاپ رسید.

خاکی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های معماری اسلامی در اکثر منابع هم‌آوردی است، گفت: ایجاد شهر انسانی و فراهم کردن موجبات رشد و تعالی انسان به شکل‌گیری شهر اسلامی منجر می‌شود.

انتهای پیام/2258/ب30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول