اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی:

شرایط کتابخانه‌های عمومی قوچان از میانگین استانی پایین‌تر است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: شرایط کتابخانه‌های عمومی در قوچان از میانگین استانی بسیار پایین‌تر بوده و در حوزه پیشگیری و توجه به سرمایه‌های فرهنگی جامعه غفلت کرده‌ایم.

شرایط کتابخانه‌های عمومی قوچان از میانگین استانی پایین‌تر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، امیرالله شمقدری ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان قوچان در سالن اجتماعات فرمانداری با اشاره به نامه 53 نهج‌البلاغه اظهار داشت: بخش زیادی از نامه امام علی(ع) توجه ویژه‌ای به اصلاح امور جامعه داشته که وجه تمایز نظام اسلامی با طاغوت و نشانه مدیران در این نظام اسلامی توجه ویژه به این حوزه و اصلاح جامعه است.

وی با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی از منظر بزرگان به ویژه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری در کتاب «شرح اسم» که بیان شرح زندگی پرماجرای ایشان است نقل کرده‌اند که وقتی پدر بزرگوارشان مدتی نابینا بوده ایشان برای پدر خود کتاب می‌خواندند زیرا پدرشان علاقه زیادی به مطالعه کتاب داشته‌اند.

شمقدری تاکید کرد: شرایط کتابخانه‌های عمومی در شهرستان قوچان از میانگین استانی بسیار پایین بوده و در حوزه پیشگیری و توجه به سرمایه‌های فرهنگی جامعه غفلت کرده‌ایم.

وی با بیان این مطلب که مدیران خود می‌توانند ترویج‌دهنده فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح جامع باشند، یادآور شد: مدیران می‌توانند انس به مطالعه را از خود و خانواده‌های خود شروع کرده تا آنان نیز این فرهنگ را در سطح جامعه گسترش دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در سال 54 هفته وجود داشته و هرکس هفته‌ای یک کتاب مطالعه کند در طول یک سال 54 کتاب مطالعه شده و مدیران و زیرمجموعه آنان می‌توانند گام‌های بلندی در ترویج فرهگ علم و کتابخوانی بردارند.

وی ادامه داد: امروز برای توسعه کتاب و کتابخوانی نیازمند ارتباط با مجموعه‌های دانشگاهی هستیم زیرا اگر برای ترویج فرهنگ کار علمی و تحصیلی انجام ندهیم موفق نخواهیم شد.

شمقدری با تاکید بر این موضوع که آماده ارائه بسته‌های مختلف مطالعاتی در حوزه‌های گوناگون هستیم، یادآور شد: در بسیاری از ادارات و نهادها مدیران برای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه می‌توانند کتابخانه تخصصی خود را برای استفاده عموم مردم و پژوهشگران تأسیس کنند.

وی در پایان تصریح کرد: کتابخانه قلب تپنده یک اجتماع محسوب شده و برای بیمه شدن جامعه و فرزندان باید توجه ویژه‌ای به حوزه فرهنگ کتابخوانی و مطالعه شود.

انتهای پیام/2202/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول