اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قم در مجلس:

پردیسان با ظرفیت 430 هزار نفر جمعیت فقط 6 مسجد دارد

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه منطقه پردیسان با داشتن 430 هزار نفر ظرفیت جمعیت فقط 6 مسجد دارد، گفت: ما باید مسجد محوری و امام جماعت محوری را برای حل مشکلات مردم نهادینه کنیم.

پردیسان با ظرفیت 430 هزار نفر جمعیت فقط 6 مسجد دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی پیش از ظهر امروز در همایش ائمه جماعات استان قم گفت: اگر در مورد زکات کارها به صورت هماهنگ انجام شود تاثیر آن بیشتر خواهد بود.

وی افزود: جلساتی که در مدارس و در جاهای دیگر در مورد نماز انجام شده است، موثر بوده و در مورد زکات نیز این اقدامات باید صورت پذیرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ایام مختلف کمک‌های بسیاری از طرف مردم جمع‌آوری شد، عنوان کرد: این جلسه به این دلیل برگزار شده است که ارتباط ائمه جماعت و کمیته امداد بیشتر شود.

وی افزود: جمعیت زیرپوشش کمیته امداد کشور نزدیک به هفت میلیون نفر است و این نهاد بیشتر از طریق کمک‌های مردمی اداره می‌شود.

حجت‌الاسلام آشتیانی با اشاره به اینکه انجمن خیرین مدرسه‌ساز از جمله انجمن‌هایی است که کار خود را به صورت هماهنگ آغاز کرده و موفق بوده است، گفت: اکنون نزدیک به 500 هزار نفر در کل کشور شناسایی شده‌اند که در زمینه مدرسه‌سازی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به 40 درصد مدارس در قم توسط خیرین مدرسه‌ساز احداث شده است، عنوان کرد: با کار هدفمند در این زمینه موفقیت بسیار زیادی حاصل شده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از این تجربه در مورد زکات نیز استفاده شود، افزود: یک خیر در قم تاکنون 110 مدرسه ساخته و گفته است تا آخر عمر به این کار ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه منطقه پردیسان با داشتن 430 هزار نفر ظرفیت جمعیت فقط 6 مسجد دارد، تصریح کرد: ما باید مسجد محوری و امام جماعت محوری را برای حل مشکلات مردم نهادینه کنیم.

آشتیانی با بیان اینکه اکنون 6 هزار شبکه ماهواره‌ای وجود دارد که اکثر آنها مضر هستند، گفت: اگر ما تاکتیک‌های مقابله با دشمن را به دست نیاوریم آینده خوبی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه اگر در مساجد فقط نماز باشد جمعیت مساجد کم می‌شود، بیان کرد: وظیفه ائمه جماعت است که با تاکتیک‌های تبلیغی خود مردم را جذب مسجد کنند و انجام کارهای فرهنگی می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

انتهای پیام/2258/ر40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول