اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی:

مرحوم عسکراولادی در عرصه سیاست همواره جانب دین را نگاه می‌داشت

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: اگر جایی بین سیاست‌ورزی و تدین تقابلی پیش می‌آمد، مرحوم عسکراولادی بدون ذره‌ای تردید جانب تدین را ولو با هزینه‌های بسیار سنگین انتخاب می‌کرد.

مرحوم عسکراولادی در عرصه سیاست همواره جانب دین را نگاه می‌داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدنبی حبیبی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد ارتحال حبیب‌الله عسکراولادی با آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار کرد: در ساعات اولیه ارتحال مرحوم عسکراولادی ستاد متشکل از اعضای خانواده، کمیته امداد و حزب موتلفه اسلامی تشکیل شد تا برنامه‌های بعد از ارتحال را تدوین و اجرا کند.

وی ادامه داد: یکی از تصمیماتی که در این ستاد اتخاذ شد، این بود که به محضر شریف مراجع عظام تقلید از جمله جنابعالی به خاطر پیام‌های محبت‌آمیز و الطافی که به مرحوم استاد عسکراولادی داشتید مشرف شده و از شما تشکر و قدردانی داشته باشیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: مرحوم عسکراولادی یک مقلد واقعی بود و تقلید واقعی در شرایطی مستلزم پذیرش هزینه‌های بسیار سنگین است.

وی با اشاره به اینکه مرحوم عسکراولادی در دوران نوجوانی وارد مبارزات شد، ادامه داد: ایشان این مبارزه را در چارچوب تقلید از مرجعیت انتخاب کرد.

حبیبی با بیان اینکه مرحوم عسکراولادی در موضوعات سیاسی واجد شرایط عمده‌ای بود و یک مجتهد جامع‌الشرایط سیاسی به حساب می‌آمد، اضافه کرد: سیاست‌ورزی ایشان جز در چارچوب مشخص تدین ایشان شکل نمی‌گرفت و هیچگاه سیاست‌ورزی به تدین ایشان غلبه پیدا نکرد.

وی ادامه داد: اگر جایی بین سیاست‌ورزی و تدین تقابلی پیش می‌آمد، ایشان بدون ذره‌ای تردید جانب تدین را ولو با هزینه‌های بسیار سنگین انتخاب می‌کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: یکی از خصوصیات مهم برای ما که سال‌ها در خدمت مرحوم عسکراولادی تلمذ کردیم این بود که ایشان تسلط ویژه بر «من» خودشان داشت و این «من» هیچگاه در اتخاذ تصمیمات دینی و سیاسی غلبه نکرد و تدین و اعتقادات دینی بود که «من» ایشان را مثل موم در دست داشت.

وی با اشاره به اینکه بعد مدیریتی عسکراولادی مغفول واقع شده است، اضافه کرد: ایشان یک تاکید مستمر داشت و می‌گفت که حوزه مدیریت نباید به شخص متکی باشد و باید به سیستم متکی باشد. این تفکر ایشان تنها در حوزه مدیریتی حزب موتلفه محدود نبود و این اصل مهم را در هر جا که مسئولیت داشت، مورد توجه قرار می‌داد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: 15 سال پیش مرحوم عسکراولادی اصرار داشت که شورای مرکزی حزب، ایشان را به عنوان دبیرکل انتخاب نکند و نصیحت ایشان این بود حزبی که به شخص متکی باشد، در معرض خطر است. ایشان موضوع تغییر دبیرکلی در حزب را در زمانی که خودشان سر کار بود و می‌توانست تبعات آن را مدیریت کند، دنبال کرد و تمام لوازمی که تغییر دبیرکلی در حزب موتلفه اسلامی لازم داشت را با دقت به صورت مستمر پیگیری ‌کرد تا این تغییر نهادینه شود.

وی بیان کرد: ما در حزب موتلفه اکنون با مدیریت کارساز ایشان متکی به شخص نیستیم و سیستم است که موتلفه را اداره می‌کند.

انتهای پیام/2258/ب30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول