اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون عمران مجلس خبر داد

بررسی دلایل تخریب بخشی از بیمارستان شهید گنجی برازجان در اثر زلزله

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی دلایل تخریب بخشی از بیمارستان شهید گنجی برازجان بر اثر زلزله 5.7 ریشتری این شهر خبر داد.

بررسی دلایل تخریب بخشی از بیمارستان شهید گنجی برازجان در اثر زلزله

به گزارش خبرنگار فارس از بوشهر، منصور آرامی صبح امروز در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر با اشاره به بازدید برخی از نمایندگان مجلس از مناطق زلزله‌زده برازجان اظهار داشت: با توجه به بیانات نماینده دشتستان در مجلس حساسیت در بین نمایندگان ایجاد شد و تصمیم گرفتیم با تعدادی از نمایندگان به مناطق زلزله‌زده دشتستان سفر کرده و از این مناطق بازدید کنیم.

وی افزود: بر اساس بازدیدهای صورت گرفته شرایط در مناطق زلزله‌زده عادی بود اما ایده‌آل نبود هرچند شاهد اقدامات امدادرسانی خوبی بودیم.

وی در مورد تخریب بخشی از بیمارستان شهید گنجی برازجان بر اثر زلزله گفت: نمی‌توان از تخریب بخشی از بیمارستان شهید گنجی برازجان بگذریم در حالی که 6 ماه بیشتر از ساخت آن نمی‌گذرد.

آرامی خاطرنشان کرد: تخریب برخی واحدهای روستایی نشان داد این واحدهای مسکونی بدون طرح و نظارت ساخته شده بود، هرچند نگرانی‌هایی در بین مردم وجود داشت که نمی‌خواستند در خانه‌ها بمانند و احتمال ریزش ساختمان‌ها را می‌دادند.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: کمبود چادر از دیگر مواردی بود که باید مدیریت شود و با توجه به اینکه مردم احساس می‌کردند باید با وجود پس‌لرزه‌ها در بیرون از منزل بمانند نیاز به توزیع چادر در بین آنان احساس می‌شد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس نیز گفت: زلزله 20 فروردین ماه در شنبه موجب شد زلزله برازجان نیز به خوبی مدیریت شود.

حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد اظهار داشت: تلاش‌های خوبی برای مدیریت زلزله در برازجان صورت گرفته هرچند مشکلاتی مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه کم‌ کردن برخی معضلات اجتماعی از راهبردهای مدیریت بحران است که باید به آن پرداخته شود، اضافه کرد: مدیریت بحران در دشتستان باید استمرار داشته و رفع مشکلات زلزله‌زدگان ادامه یابد.

موسوی‌نژاد گفت: کارشناسان مسکن، باید نسبت به بررسی کارشناسی خسارات وارده به واحدهای مسکونی اقدام کرده تا هرچه سریع‌تر وضعیت منازل خسارت‌دیده مشخص شود.

معاون عمرانی استاندار بوشهر نیز با تشکر از همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی و مدیریت بحران زلزله در دشتستان گفت: تیم‌های پژوهشی زمین‌شناسی پس از زلزله در استان حاضر شدند و تحقیقات خوبی در مورد کانون زلزله و تأثیرات آن انجام شد.

شاپور رستمی اضافه کرد: برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان برازجان 6 شهر معین استان را بسیج کردیم تا هر کدام از مسئولان این شهرها در یکی از محلات زلزله‌زده برازجان کار امداد و آواربرداری را انجام دهند.

انتهای پیام/66006/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول