اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  شمال آفریقا

کارشناس حقوقی مصری در گفت‌وگو با فارس:

سیستم فردی و مستقل، بهترین گزینه برای انتخابات در مصر است

کارشناس حقوقی مصر با برشمردن کاستی‌های سیستم انتخاباتی مختلط و فهرستی، برگزاری انتخابات پارلمانی بر اساس سیستم فردی و مستقل را بهترین گزینه برای شرایط کنونی دانست.

سیستم فردی و مستقل، بهترین گزینه برای انتخابات در مصر است

«شوقی السید»، کارشناس حقوقی مصری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود کشور، بهترین شیوه برای برگزاری انتخابات پارلمانی، سیستم فردی و مستقل نامزدهای انتخاباتی است.

وی افزود: تعیین سیستم انتخاباتی برای کشور، نیازمند گفت‌وگوی ملی جدی و اولویت دادن منافع ملی بر هرچیز دیگر است تا اخوان‌ المسلمین نتوانند با استفاده از کاستی‌های موجود در سیستم انتخاباتی، کرسی‌های پارلمان را از آن خود کنند.

السید تصریح کرد: سیستم موجود انتخاباتی به راحتی دست اخوانی‌ها را برای دخالت در پارلمان با استفاده از هر حزب سیاسی باز می‌گذارد، به ویژه اینکه بر اساس این سیستم، رای دهندگان مصری با نامزدها آشنایی کامل ندارند از همین رو انتخاب افراد به نفع اخوانی‌ها پیش نخواهد رفت و این ناشی از ضعف سیستم فهرستی انتخابات است.

السید گفت: راهکار انتخاباتی که اکنون باید در کشور در پیش گرفته شود، استفاده از مشارکت مستقل و فردی است تا رای‌دهندگان بتوانند با آگاهی کامل و شناخت نامزد خود، او را انتخاب کنند.

وی تاکید کرد: در سیستم فردی و مستقل، حوزه‌های انتخاباتی کوچک است و همین امر موجب می‌شود، فاصله بین رای دهندگان و نامزدهای انتخاباتی از بین برود و در نتیجه حضور نمایندگان واقعی مردم در پارلمان را تضمین خواهد کرد.

این کارشناس مصری در ادامه مخالفت خود را با برگزاری انتخابات از طریق ادغام سیستم فهرستی و فردی مشابه انتخابات پارلمانی قبلی، اعلام و تاکید کرد: این سیستم بسیار مبهم و پیچیده است و مانع حضور نمایندگان تمام گروه‌های مردمی شده و در نتیجه پارلمان، قانونی بودن خود را از دست می‌داد.

السید گفت: در قانون اساسی به سیستم انتخاباتی اشاره‌ای نشده و این موضوع  به قانونی که عدلی منصور»، رئیس جمهور موقت در چند روز آینده صادر و اعلام خواهد کرد، واگذار شده است.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول