اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار / مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل:

روحیه ایثار باید در مدارس نهادینه شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: روحیه شهادت و ایثارگری باید در مدارس و مجموعه‌های آموزشی ما نهادینه شده و به سرعت گسترش پیدا کند.

روحیه ایثار باید در مدارس نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید ودود سیدشنوا در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان طرح پراکنده شاهد و ایثارگر در اردوگاه ساری‌دره سرعین اظهار داشت: ما اگر می‌خواهیم پایداری نظام اسلامی و قوام آن را با تکیه بر روح حماسی و ایثار شاهد و ناظر باشیم باید نسل آینده را به قدرت ایمانی و ارزشی مجهز کرده و مفاهیم زیبای ارزشی و معنوی را توسعه دهیم.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان ما باید در مدارس و کتاب‌های آموزشی خود با سرگذشت شهدا و ایثارگران جامعه آشنا شده و با خواندن زندگینامه شهدای ارزشمندی همچون فهمیده و بالازاده بکوشند تا روح ایثارگری را در خود تقویت کرده و منش و رفتار آنها را الگوی خود قرار دهند.

سیدشنوا در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: ما تا زمانی که این فرهنگ را به ظواهر و مادیات دنیا ترجیح ندادیم قطعاً در سنگر دفاع از انقلاب پاینده و پایدار باقی می‌مانیم و اگر لحظه‌ای از راه و مرام شهدا غفلت کنیم، نمی‌توانیم در این مسیر اهداف عالیه را محقق کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان هدف از این همایش را تقدیر از دانش‌آموزان کوشا و ساعی، ایجاد انگیزه و تقویت روحیه تلاش، فراهم کردن زمینه رقابت سالم و معرفی نمونه‌های علمی برتر عنوان کرد.

وی با یادآوری شجاعت و رشادت بانوان ایثارگر و با بیان خاطراتی از ایثارگری آنان، از دانش‌آموزان ایثارگر و شاهد خواست در عرصه‌های مختلف علمی، اخلاقی و به ویژه در امر حجاب و عفاف الگوی مناسبی برای سایر دانش‌آموزان باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه شهرستان سرعین نیز با اشاره به نقش کلیدی بانوان ایثارگر در هشت سال دفاع مقدس خطاب به دانش‌آموزان اضافه کرد: همه تلاشتان این باشد که پاسدار حرکت و ارزش‌هایی باشید که پدرانتان برای آن از جان خود گذشتند و سختی‌ها و شکنجه‌ها را تحمل کردند.

حجت‌الاسلام محمود اصغری از دانش‌آموزان خواست تا قدر این موقعیت و فرصت را بدانند و با تلاش بیشتر برای ارتقای علمی خود و حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های نظام اسلامی همت کنند.

وی در ادامه بیان کرد: ما در سنگر علم و مجاهدت‌های بی‌نظیر در این عرصه به آگاهی و بصیرت جوانان و نوجوانانمان نیاز داریم و نباید در این صحنه از اهدافی که برای نظام اسلامی تعیین شده، عقب‌نشینی کنیم.

در پایان این همایش از دانش‌آموزان برتر طرح شاهد در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی و تربیتی با اهدای لوح سپاس و جوایزی تجلیل شد.

انتهای پیام/62004/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول