اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار / مدیر آموزش و پرورش بیجار خبر داد

هوشمندسازی 130 کلاس در مدارس بیجار

مدیر آموزش و پرورش بیجار از هوشمندسازی 130 کلاس درس در مدارس روستایی و شهری این شهرستان خبر داد و گفت: 12 کلاس از این تعداد روستایی و 118 کلاس در سطح مدارس شهری است.

هوشمندسازی 130 کلاس در مدارس بیجار

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، محسن‌ لطف‌اللهی چهارشنبه‌شب در جلسه شورای آموزش و پرورش که با حضور معاون فرماندار و امام جمعه در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش برگزار شد با بیان اینکه تقویت و تجهیز مدارس در اولویت کاری مدیران آموزش و پرورش قرار دارد، اظهار کرد: مدارس شهرستان بیجار دارای 675 کلاس رسمی است که 130 کلاس از این تعداد تاکنون هوشمندسازی شده است.

وی با بیان اینکه در بحث هوشمندسازی مدارس دو برنامه تحت عنوان نیمه‌هوشمند و هوشمند وجود دارد، گفت: 20 درصد از کلاس‌های شهرستان بیجار نیمه‌هوشمند هستند.

وی با بیان اینکه اعتبارات اختصاصی به آموزش و پرورش برای هوشمندسازی مدارس بسیار ناچیز بوده، تصریح کرد: تأمین اعتبارات در این خصوص از محل اعتبارات داخلی، مردمی، خیرین و اولیای مدارس است.

لطف‌اللهی در ادامه خواستار مشارکت مردمی و خیرین و تمامی و دستگاه‌های اجرای برای هوشمندسازی مدارس شد و این‌گونه اقدامات را موجب سرعت بخشیدن به هوشمندسازی مدارس عنوان کرد.

وی با قدردانی از مدیریت جهاد کشاورزی مبنی بر مشارکت در هوشمندسازی دو کلاس درس مدرسه راهنمایی دخترانه عصمت بیان کرد: امیدواریم سایر دستگاه اجرایی که توان اختصاص اعتبارات داخلی خود را به این امر مهم دارند یاری‌رسان اداره آموزش و پرورش در زمینه هوشمندسازی مدارس باشند.

* نصب 90 دستگاه بخاری اشعه‌ای در مدارس روستایی

مدیر آموزش و پرورش بیجار در ادامه با بیان اینکه بخاری‌های چکه‌ای در مدارس حادثه‌ساز هستند از جمع‌آوری این بخاری‌ها خبر داد و گفت: بخاری‌های کاربراتور‌دار به تعداد کلاس‌ها در همه مجتمع‌های روستایی توزیع می‌شود.

لطف‌اللهی افزود: در راستی ایمن‌سازی و جلوگیری از حوادث ناشی از وجود بخاری‌های چکه‌ای به منظور ممانعت از تکرار حوادث ناگوار در مدارس روستایی در اقدامی کاملاً کارشناسی شده و با هماهنگی وزارتخانه آموزش و پرورش 90 دستگاه بخاری اشعه‌ای در مدارس روستایی بیجار نصب شد.

وی افزود: علاوه بر اینکه اعتبارات تهیه و خریداری این بخاری‌ها تهیه شده، وزارتخانه آموزش و پرورش برای نصب آنها از طریق اداره‌کل نوسازی تمهیدات لازم را اندیشیده است.

وی با بیان اینکه همه مدارس شهری شهرستان بیجار از سیستم گرمایشی پکیج و رادیاتور برخوردار هستند، گفت: با توزیع 90 بخاری اشعه‌ای میان مدارس یک کلاسه و دو کلاسه روستایی هیچ‌گونه مشکلی از نظر سیستم‌های گرمایشی باقی نخواهد ماند.

وی اذعان کرد: اعتبارات سوخت مدارس بیجار به موقع در شهریورماه تأمین و در اختیار مجتمع‌های هشت‌گانه آموزش و پرورش روستایی قرار گرفته است.

لطف‌اللهی افزود: با آغاز فصل سرما هزینه‌های سوخت نفت سفید با همکاری کمیته بهینه‌سازی سوخت و فرمانداری تامین و حواله‌های نفت سفید به موقع صادر شد و در اختیار مجتمع‌های روستایی برای استفاده در مدارس روستایی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش برای تأمین سوخت نفت سفید مدارس هیچ‌گونه مشکلی ندارد، گفت: شهرستان بیجار مقام نخست را در راستای توافقات انجام شده با شرکت گاز در سطح استان در زمینه جذب اعتبارات شرکت گاز کسب کرده و توانستیم از محل این اعتبارات شش مدرسه را گازکشی کنیم.

* اعزام 850 دانش‌آموز به اردوهای راهیان نور

مدیر آموزش و پرورش بیجار نیز در ادامه از اعزام 850 نفر از دانش‌آموزان پسر و دختر این شهرستان به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور خبر داد.

لطف‌اللهی اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان‌نور را با هدف آشنایی آنها با فرهنگ شهادت و شهادت‌طلبی عنوان کرد و گفت: آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ‌ دفاع مقدس و اهداف شهدا آنان را در برابر تهدیدات نرم دشمنان بیمه می‌کند.

وی از حضور یک‌هزار دانش‌آموز روستایی در خوابگاه‌های شهری بیجار خبر داد و گفت: اسکان این دانش‌آموزان به موقع و به صورت مطلوب با تأمین تمامی نیازها صورت گرفته است.

مدیر آموزش و پرورش بیجار در پایان خواستار همکاری تمامی ادارات برای رفع مشکلات آموزش و پرورش شهرستان بیجار شد و یاری و مساعدت و خدمت‌رسانی در آموزش و پرورش برای آسایش و رفع کمبودهای دانش‌آموزان را نوعی جهاد عنوان کرد.

انتهای پیام/79015/ذ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول