اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار / مشاور وزیر راه و شهرسازی خبر داد

راه‌اندازی صندوق پس‌انداز مسکن در بانک‌ها

مشاور مالی وزیر راه و شهرسازی گفت: به ‌زودی صندوق پس‌انداز مسکن در تمام بانک‌های کشور راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی صندوق پس‌انداز مسکن در بانک‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین عبده‌تبریزی در همایش نقش مدیریت و سرمایه در صنعت ساختمان در سخنانی اظهار داشت: طرح جامع ساخت‌وساز در قالب احداث مسکن اجتماعی، حمایتی و آزاد از سوی انبوه‌سازان باید اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: انبوه‌سازان، شهرداری‌ها و خیران با برنامه‌ریزی مدون در حوزه مسکن اجتماعی به اقشار کم‌درآمد جامعه خدمات ارائه دهند تا شاهد جامعه‌ای پویا و بانشاط باشیم.

مشاور مالی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه هدف اصلی انبوه‌سازان تسریع روند اجرایی در حوزه مسکن حمایتی است، افزود: حدود 80 درصد اقشار جامعه را طبقه متوسط و پایین تشکیل می‌دهند که در این مورد وزارت راه و شهرسازی وظیفه دارد با توسعه بازار رهن و نیز با حمایت نظام بانکی و بازار مالی معضل مسکن را کاهش دهد.

عبده تبریزی تصریح کرد: دولت باید به مرور زمان تورم 40 درصدی را به 30 درصد و در آینده نزدیک به 20 درصد کاهش دهد تا مشکل انبوه‌سازان و افرادی که در صدد ساخت خانه‌های مسکونی هستند تا حدودی برطرف شود.

مشاور مالی وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه در حوزه تخریب ساختمان‌های قدیمی و جایگزینی آن با ساختمان‌های جدید در جهان رکورددار هستیم، افزود: در تخریب ساختمان میلیاردها دلار به کشور خسارت وارد می‌شود که از سوی متولیان نیاز به بازنگری دارد.

عبده‌تبریزی بیان داشت: برای رونق بازار مسکن پیشنهاد می‌شود بسط اجاره و اجاره‌داری مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/2448/ذ/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول