اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار / فرمانده نیروی دریایی ارتش:

نیروی دریایی با تکیه بر جوانان پیشرفت‌ کرده است

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی دریایی ایران با تکیه بر خلاقیت‌های جوانان به پیشرفت‌های زیادی در این عرصه دست یافته است.

نیروی دریایی با تکیه بر جوانان پیشرفت‌ کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری‌ شامگاه چهارشنبه در ویژه برنامه «‌دریادلان کویر» گرامیداشت شهدای نیروی دریایی استان کرمان، اظهار داشت: استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، سرافرازی، افتخار و بالندگی از محصولاتی است که به برکت خون شهدا حاصل شده است.

وی با اشاره به انقلاب اسلامی و جنگ هشت سال دفاع مقدس ابراز داشت: ریشه اصلی انقلاب اسلامی ایران در این بود که در دوران قبل از انقلاب، معنویت و ارزش‌ها آسیب دیده بود.

سیاری تصریح کرد: رهبری انقلاب، مردم و وحدت کلمه از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دشمنان هر اقدامی را برای جلوگیری از پیشرفت و صدور انقلاب انجام دادند و اگر کاری را انجام نداده‌اند به دلیل آن است که توان انجام آن را نداشته‌اند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اذعان داشت: جنگ تحمیلی‌ یکی از توطئه‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی ایران و هدف اصلی دشمنان از تحمیل جنگ، از بین بردن انقلاب اسلامی ایران بوده است.

وی عنوان کرد: دشمن گمان می‌کرد که قدرت دفاع نیروی جمهوری اسلامی در بین نیروهای مسلح است، اما کار مهم امام راحل این بود که دفاع را مردمی کردند و مردم به صحنه آمدند.

سیاری، توانمندی‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و نظامی را از مؤلفه‌های قدرت برشمرد و بیان داشت: در حوزه سیاسی کشور ما قبل از انقلاب اسلامی قادر به تصمیم‌گیری و اجرای برنامه‌ها نبودند و مستشاران کشورهای دیگر باید بر برنامه‌های ما نظارت داشته باشند، اما امروز کنترل سیاسی دست خودمان است و بازیگر اصلی در منطقه هستیم.

وی عنوان داشت: هم‌اکنون جوانان و دانشجویان ایران اسلامی در جایگاه علمی بسیار بالایی قرار دارند و دستیابی به علوم هسته‌ای و زیر دریایی از جمله این پیشرفت‌ها است.

سیاری به پیشرفت‌های اجتماعی ایران پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در دوران قبل از انقلاب بی‌حجابی و تخریب ارزش‌ها از جمله ارزش‌ها به شمار می‌‌فت که موجب ذلت بود.

وی پیشرفت‌های ایران اسلامی در حوزه فرهنگی را نیز بسیار زیاد دانست و در رابطه با پیشرفت‌های نظامی پس از انقلاب اسلامی نیز عنوان کرد: قبل از انقلاب تمام‌ مدیران و فرماندهان نیروی دریایی در خارج از کشور آموزش می‌دیدند، اما اکنون به برکت انقلاب اسلامی تمام مدیران و فرماندهان نیروی دریایی آموزش‌های مطابق با استانداردهای جدید را در دانشگاه امام (ره) نوشهر دریافت می‌کنند.

این مسئول خاطر نشان کرد: ناوها و کشتی‌های دریایی که هم اکنون دریاهای آزاد را در می‌نوردند توسط کسانی راهبری و کاربری می‌شوند که در دانشگاه امام راحل آموزش دیده‌اند و بصیرت بالا یکی از ویژگی‌های اصلی آنها است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: نیروی دریایی با دستیابی به ابعاد تعمیر، نگهداری و حوزه‌های نرم‌افزاری در دوران دفاع مقدس توانستند در کمترین زمان ممکن در 67 روز پس از جنگ تحمیلی نیروی دریایی دشمن را به طور کامل شکست دهند.

سیاری با اشاره به پیشرفت‌های نیروی دریایی در عرصه نوسازی بیان داشت: در آن زمان اصلا توان ساخت ناوشکن یا حتی قطعه‌ای را نداشتیم، اما امروز توانایی ساخت بالاترین و مهمترین تجهیزات نظامی در حوزه دریایی را داریم.

وی تصریح کرد: امروز ناو و موشک‌انداز را به اندازه نیاز خود ساخته‌ایم که جدید هستند و کپی‌برداری از تجهیزات دیگران نیست، بلکه در نوع خود بی‌نظیر هستند که جماران یکی از آنها است.

سیاری تصریح کرد: دلیل اینکه اکنون کشور ما در عرصه‌های بالایی قرار دارد، این است که جوانان کشور پای کار آمده‌اند و این افتخارات آفریده شده است.

وی اظهار داشت: در عرصه تاکتیک‌ها نیز همه مربوط به جمهوری اسلامی است و در این عرصه با تکیه بر خلاقیت‌های جوانان به پیشرفت‌های زیادی دست یافته‌ایم.

انتهای پیام/80017/ذ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول