اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار / رئیس مجمع نمایندگان خوزستان:

کارون بزرگ به‌زودی سمفونی مرگ را می‌نوازد

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: اگر روند انتقال آب در حجم 2 میلیارد متر مکعب انجام شود کارون بزرگ به‌زودی سمفونی مرگ را می‌نوازد.

کارون بزرگ به‌زودی سمفونی مرگ را می‌نوازد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، جواد سعدون‌زاده در جلسه شورای اداری که به منظور معارفه معاونان و مشاوران استاندار در استانداری خوزستان تشکیل شد، اظهار داشت: در این دوره با ترکیب خوبی که استان در بعد دولتمردان و نمایندگان مجلس پیدا کرده است می‌توان پیش‌بینی کرد که در اوج تعامل بین دو قوه خدمات شایانی برای خوزستان خواهیم داشت.

 

وی ادامه داد: خوزستان خانه و آشیانه ما است که امیدواریم مردان تازه‌نفس این موقعیت‌ها را به عنوان سکوی پرش خود تلقی نکنند بلکه به عنوان فرصتی برای خدمت به نظام و بالا بردن سطح رضایتمندی مردم استفاده کنند.

 

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان تصریح کرد: مسئولان اگر قرار است غش کنند در جهت مردم غش کنند و این روحیه را در مقتدایی سراغ دارم.

 

وی با بیان اینکه در جلسه‌ای که با رئیس جمهور داشتم مسئله انتقال آب از سرشاخه‌های کارون مورد بحث قرار گرفت، اذعان کرد: جریان کارون سمفونی وحدت اقوام مختلف است که اگر روند انتقال آب در حجم 2 میلیارد متر مکعب انجام شود کارون بزرگ به‌زودی سمفونی مرگ را می‌نوازد.

 

سعدون‌زاده با اشاره به اینکه تمام عاشقان خوزستان با هماهنگی این خطر را دفع می‌کنند، عنوان کرد: اخیرا در حوزه سلامت و بهداشت در سطح استان اتفاقاتی افتاد که بازتاب قابل قبولی در نهادهای مرتبط نداشت.

 

وی با بیان اینکه به عنوان عضوی از نمایندگان خوزستان این گلایه را از دولتمردان دارم، افزود: خوزستان در بعد سلامت و بهداشت شاخص‌های یک زندگی سالم را ندارد.

 

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی اهواز در چند سال گذشته با وجود قدمت دیرینه خود سقوط آزاد داشته است، عنوان کرد: رتبه دانشگاه علوم پزشکی اهواز در سال‌های گذشته تنزل چشمگیری داشته است و پروژه‌های احداث بیمارستان‌ها بعد از دو دهه کامل نشده است.

 

وی به صحبت‌های وزیر کشور اشاره کرد و گفت: رحمانی فضلی می‌گوید که پول نداریم و باید از مردم خوزستان باج و خراج بگیرید این گفته در حالی است که خوزستان رتبه دوم پرداخت مالیات را در کشور بعد از تهران دارد.

 

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان خاطرنشان کرد: سه سال پیاپی رتبه اول پرداخت مالیات را در کشور از آن خود کردن به این معناست که شیره جان مردم گرفته شده است.

 

وی صحبت‌های خود را با این سوال ادامه داد: ما پول می‌دهیم اما میزان رسوب این پول‌ها در خوزستان چه قدر است؟

 

سعدون‌زاده با بیان اینکه میزان پرداخت مالیات مستقیم توسط مردم خوزستان 16 درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: پرداخت مالیات مستقیم توسط مردم خوزستان 570 میلیارد تومان و مالیات غیرمستقیم 3 هزار میلیارد تومان بوده است.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نرخ رشد اقتصادی در خوزستان زیر صفر است، اظهار کرد: نرخ بیکاری در خوزستان محرمانه و غیرقابل دسترسی است و می‌گویند بین پنج تا 30 درصد است اما من می‌گویم حداقل نرخ بیکاری در خوزستان 20 درصد است.

 

سعدون‌زاده با اشاره به اینکه خوزستان از نظر جمعیت دانش‌آموزی سومین استان کشور است، تصریح کرد: خوزستان در مقطع ابتدایی رتبه بیست و نهم، در مقطع راهنمایی رتبه سی‌ام و در مقطع متوسطه رتبه سی و دوم را دارد که این آمار خوبی برای مدیران استان نیست.

 

وی چند درخواست خود را از مسئولان جدید استانی اینگونه بیان کرد: یک میز کارآمد تشکیل شود تا در آن حسن‌ها و خطاهای مدیران بررسی و گزارش شود و تنها سکه ندهید بلکه کسانی را که خطا می‌کنند، نیز توبیخ کنید.

 

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان خاطرنشان کرد: یک بانک پیشنهادات با رویکرد دانامحوری و دانش‌بنیان تشکیل دهید تا خواسته‌های مردم را جمع کنند و براساس آن برنامه‌ریزی شود.

 

انتهای پیام/72011/ذ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول