اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار کرج:

دستگاه‌های دولتی در اجرای طرح تفضیلی پیشگام باشند

شهردار کرج گفت: دستگاه‌های دولتی در اجرای طرح تفضیلی پیشگام باشند.

دستگاه‌های دولتی در اجرای طرح تفضیلی پیشگام باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی ترکاشوند ظهر امروز در جلسه تخصصی شهرسازی و معماری کلانشهرهای کشور که در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین مقوله در بحث اجرای طرح تفضیلی هماهنگی و تعامل دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان با شهرداری‌ها است.

وی ادامه داد: عدم هماهنگی‌های لازم این دستگاه‌ها با اجرای این طرح، ما را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

این مسئول با بیان این‌که مدیریت یکپارچه شهری با تعامل و همکاری تمامی دستگاه‌ها محقق می‌شود، افزود: ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری نیز یکی از مهم‌ترین مقوله‌هایی است که باید بیش از پیش به آن توجه ویژه و اساسی شود.

ترکاشوند در ادامه سخنان خود با تأکید بر این‌که مشکلات با دستگاه‌های دولتی همچنان پابرجاست، تصریح کرد: در حالی که در بسیاری از موارد، صراحت قانون وجود دارد، برخی دستگاه‌های دولتی از قانون تمکین نمی‌کنند.

وی با اشاره به وجود طرح تفضیلی به عنوان طرح توسعه شهر اضافه کرد: این طرح ملاک عمل شهرداری است که در بسیاری از موارد بعد از ابلاغ با مقاومت و موضع دستگاه‌های دولتی مواجه می‌شود.

این مسئول اظهار امیدواری کرد؛ این مشکل با تدابیر ویژه مسئولان ذی‌ربط رفع شود و دستگاه‌های دولتی در اجرای طرح‌های تفضیلی پیشگام باشند.

معاون فنی عمرانی استاندار البرز نیز طی سخنانی به‌کارگیری مجموعه‌ای از اصول معماری و شهرسازی را برای داشتن شهری ایده‌آل مهم خواند و گفت: تحقق شهر اخلاق‌محور در گرو تدوین اجرای قوانین مناسب معماری و شهرسازی است.

مجید سریزدی یکی از پایه‌های ایجاد چنین بستری را اصلاح امور معماری و شهرسازی عنوان کرد و افزود: شهرسازی علمی خشک و غیرقابل انعطاف نیست.

انتهای پیام/2302/ز30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول