اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آبیک خبر داد

راه‌اندازی دفتر ستاد سیره شهدا در آبیک

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه ناحیه شهرستان آبیک از راه‌اندازی دفتر ستاد سیره شهدا هفته آینده در این شهرستان خبر داد.

راه‌اندازی دفتر ستاد سیره شهدا در آبیک

حمید رضالو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک ثبت و ضبط همه آثار شهدای شهرستان آبیک را از اهداف مهم راه‌اندازی دفتر ستاد سیره شهدا در این شهرستان بیان کرد و گفت: با راه‌اندازی دفتر ستاد سیره شهدا، خاطرات همرزمان شهدا و رزمندگانی که در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل با شهدا همراه بودند و نیز خاطرات خانواده‌های معزز شهدا اعم از پدر، مادر، همسر و فرزندان ثبت و ضبط می‌شود.

وی افزود: کار جمع‌آوری، ثبت و ضبط آثار شهدا اعم از عکس، دست‌نوشته و خاطرات با همکاری حوزه مقاومت بسیج خواهران و بسیج محلات در شهرستان آبیک انجام می‌شود.

این مسئول ادامه داد: با راه‌اندازی دفتر ستاد سیره شهدای شهرستان آبیک در پیشبرد اهداف ستاد کنگره شهدای شهرستان آبیک و تکمیل پرونده‌های شهدا تسریع بخشیده می‌شود.

مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه ناحیه شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پدران و مادران شهدا در سن کهولت قرار دارند ستاد سیره شهدا تلاش خواهد کرد در جمع‌آوری آثار و اسناد و خاطرات شهدا تسریع بخشیده تا در آینده به صورت مستند و فیلم درآمده و یا به صورت کتاب در اختیار مردم به ویژه نسل نوجوان و جوان قرار گیرد تا فرهنگ ایثار و شهادت در آنان منتقل شود.

رضالو خاطرنشان کرد: از مردم شهرستان آبیک درخواست می‌کنیم که هرگونه اطلاعاتی در خصوص شهدا دارند به پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج مراجعه کرده و اطلاعات خود را ارائه دهند تا بتوانیم بیشترین بهره‌برداری را داشته باشیم تا تدوین و نشر مطلوبی از آثار شهدا داشته باشیم.

وی اضافه کرد: جمع‌آوری آثار و اسناد شهدا، گردآوری عکس شهدا، خاطرات مادران، پدران و خانواده‌ها و بستگان درجه یک شهدا و هر چیزی که در رابطه با شهدا باشد را شامل می‌شود که به طور مکتوب، صوتی و تصویری جمع‌آوری می‌شود.

این مسئول گردآوری آثار شهدا و چاپ این آثار و در اختیار قرار دادن آن در بین مردم را سبب انتقال فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و افزود: دفاع مقدس جزو تاریخ نظام اسلامی محسوب می‌شود که با گردآوری آثار شهدا هیچ‌گاه این تاریخ تحریف نمی‌شود و به عنوان الگویی برای جوانان مطرح خواهد بود.

مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه ناحیه شهرستان آبیک تصریح کرد: مطالعه سرنوشت و زندگی شهدا به‌طور قطع در نوجوانان و جوانان تاثیر بسزایی خواهد گذاشت و با توجه به سایت‌های مختلف اینترنتی، ماهواره و تلفن همراه در ساده‌ترین شکل ممکن، نسل جوان را در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان مصون نگه می‌دارد که به برکت آثار خون شهدا، این تأثیرگذاری بر روح و روان جامعه به ویژه نسل نوجوان و جوان حاکم می‌شود.

رضالو افزود: مطلوب است که مسئولان ادارات مختلف شهرستان آبیک  نسبت به امر بزرگ جمع‌آوری آثار شهدا همت والایی داشته باشند و با اختصاص امکانات و اعتبارات لازم، ستاد سیره شهدا را در پیشبرد اهداف متعالی‌اش یاری رسانند.

وی با اشاره به هفت ساله شدن ساماندهی گلزار شهدای شهر آبیک خاطر نشان کرد: با توجه به حساسیت و ظرفیت کار پروژه ساماندهی گلزار شهدا، مطلوب است مسئولان در تکمیل صد درصدی این پروژه گام‌های ارزنده‌ای بردارند.

انتهای پیام/77006/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول