اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان:

4500 دانش‌آموز استثنایی در خوزستان وجود دارد

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: چهار هزار و 500 دانش‌آموز استثنایی در 68 مدرسه استثنایی خوزستان مشغول تحصیل هستند.

4500 دانش‌آموز استثنایی در خوزستان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علی ممبینی در مراسمی که به مناسبت روز جهانی معلولان ظهر امروز در مجتمع آموزشی- اداری و فرهنگی طلاییه برگزار شد اظهار کرد: دانش‌آموزان استثنایی افرادی هستند که با چالش‌ها و ناتوانی‌هایی در زمینه‌های یادگیری، ارتباط و رفتار سازشی و هیجانی، رشد جسمی و سلامت روبرو هستند.

وی ادامه داد: مشکلات آموزشی و رشدی ناشی از ناتوانی این دانش‌آموزان در حدی است که یک برنامه طراحی شده برای دانش‌آموزان عادی نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای آن‌ها باشد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان تاریخچه آموزش و پرورش استثنایی خوزستان را اینگونه بیان کرد: اولین کلاس خاص نابینایان در آذر ماه 1343 در کلیسای پروتستان اهواز تاسیس شد.

وی با بیان اینکه در سال جاری 36 منطقه خوزستان تحت پوشش خدمات آموزش و پرورش استثنایی قرار دارند تصریح کرد: در حال حاضر چهار هزار و 500 دانش‌آموز استثنایی در 68 مدرسه استثنایی مشغول تحصیل هستند.

ممبینی با بیان اینکه در سال‌های اخیر نسبت به جذب نیرو در مدارس استثنایی توجه خوبی شده است اذعان کرد: در حال حاضر 780 آموزگار در مدارس استثنایی استان مشغول کار هستند و نسبت دانش‌آموزان به معلم 5/5 است.

وی در زمینه برخی از اقدامات انجام شده در حوزه آموزش و پرورش استثنایی خوزستان در پنج سال گذشته گفت: 15 مرکز اختلالات ویژه یادگیری در پنج سال اخیر در سطح استان تاسیس شده است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان از کسب مقام دوم کشوری آموزش و پرورش استثنایی خوزستان در هوشمند سازی مدارس خبر داد و عنوان کرد: در دو سال گذشته بیش از 152 کلاس دانش‌آموز استثنایی هوشمند سازی شده است.

وی برخی دیگر از اقدامت انجام شده را اینگونه بیان کرد: پوشش 68 هزار و 245 نفر در سنجش سلامت سال 92، تاسیس کلاس متوسط حرفه‌ای در شهرهای دزفول و آغاجاری و اندیمشک، راه‌اندازی کلاس اتیسم در دزفول از اقدامات انجام شده است.

ممبینی اضافه کرد: بچه‌های استثنایی استان در این مدت توانستند با طی مراحل پیشرفت در مقطع متوسطه به دانشگاه‌های عالی کشور افراد نخبه را معرفی کنند.

وی عنوان کرد: علی رغم پیشرفت‌هایی که بچه‌های معلول دارند از مسولین آموزش وپرورش انتظار می‌رود که در زمینه فضای آموزشی، سالن ورزشی معلولین، مشکلات ایاب و ذهاب دانش‌آموزان معلول همکاری لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/72011/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول