اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اصفهان خبر داد

اختصاص بیشترین کلاس‌های تفکیک جنسیتی دانشگاهی به اصفهان

امام جمعه موقت اصفهان گفت: اکنون استان اصفهان بیشترین تعداد کلاس تفکیک جنسیتی شده دانشگاهی را دارد و این موضوع مورد استقبال شدید خانواده‌ها نیز قرار گرفته است.

اختصاص بیشترین کلاس‌های تفکیک جنسیتی دانشگاهی به اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تجلیل از دانش‌آموزان دختر محجبه مقطع نخست ابتدایی یکی از اقدامات فرهنگی و پرورشی است که این اقدام فرهنگی از سال‌ها پیش در اصفهان آغاز شده است و امسال نیز در ایام شهادت حضرت رقیه (س) از این افراد تجلیل می‌شود.

وی با بیان اینکه اسلام برای رعایت حجاب خانم‌ها چهار شرط را در نظر گرفته است، ادامه داد: پوشش تمام بدن غیر از صورت و کف دست‌ها، نداشتن آرایش، عدم استفاده از لباس‌های تنگ و بدن‌نما و نمایان نکردن لوازم تزئینی از شروط در نظر گرفته شده از سوی اسلام برای رعایت حجاب خانم‌ها است.

عضو مجلس شورای خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه بر اساس فتوای بیشتر مراجع تقلید چنانچه این چهار شرط رعایت شود، حجاب برای خانم‌ها ایجاد شده است، تصریح کرد: اما حجاب برتر که ایرانیان پیش از اسلام نیز از آن استفاده می‌کردند، همان چادر است.

وی با اشاره به اینکه در صورتی که بتوانیم موضوع حجاب را از سنین کودکی ترویج کنیم، دختران جامعه نیز از سنین شکل‌گیری شخصیت خود به موضوع حجاب برتر عادت می‌کنند و این موضوع اتفاق خیلی خوبی است، اضافه کرد: اصفهان به عنوان نخستین استان می‌تواند در این زمینه نمونه باشد و این موضوع بسیاری از خانواده‌هایی را که نگران وضعیت حجاب فرزندانشان هستند، از نگرانی نجات می‌دهد.

مهدوی تاکید کرد: اکنون استان اصفهان بیشترین تعداد کلاس تفکیک جنسیتی شده دانشگاهی را دارد و این موضوع مورد استقبال شدید خانواده‌ها نیز قرار گرفته است.

وی ضمن تقدیر از فعالیت‌های مدیرکل آموزش و پرورش استان در راستای اولویت بخشیدن به امور پرورشی نسبت به امور آموزشی افزود: طی تحقیقی که در آموزش و پرورش راجع به حجاب صورت گرفته است، بسیاری از دانش‌آموزان دلیل عدم رعایت اصول حجاب و یا حجاب برتر را دو عامل وضعیت محیطی جامعه و عادت بیان کرده‌اند.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: حجاب تنها به خانم‌ها اختصاص ندارد و آقایان نیز مکلف به رعایت حجاب هستند، اما به دلیل ویژگی‌های اندام خانم ‌ا و زیبایی ذاتی آنها، دین مبین اسلام بر این موضوع تاکید بیشتری کرده است.

انتهای پیام/2301/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول