اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خبر داد

توزیع 681 میلیارد ریال تسهیلات طرح توسعه کشاورزی طی 100 روز اخیر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به توزیع 681 میلیارد ریال تسهیلات طرح توسعه کشاورزی طی 100 روز اخیر گفت: 20 مجتمع دامداری در مشهد باید به خارج از شهر منتقل شوند.

توزیع 681 میلیارد ریال تسهیلات طرح توسعه کشاورزی طی 100 روز اخیر

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد نشست خبری سیدمحمد طباطبایی یزدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در مورد عملکرد 100 روزه این سازمان ظهر امروز برگزار شد.

طباطبایی در خصوص عملکرد 100 روزه سازمان جهاد کشاورزی و واحد دام و طیور استان اظهار داشت:‌ در زمینه تأمین کود و بذر و نهاده‌ها مشکلی نداریم و در بحث بذر نیز مقام نخست تولید بذر سیب‌زمینی در کشور را داریم.

رئیس جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی افزود: در 100 روز گذشته در حوزه دام و طیور بیش از 653 هزار تن تولید صورت گرفته که از جمله آن می‌توان به 235 هزار تن شیر، 25 هزار تن تخم‌مرغ، 22 هزار تن گوشت قرمز، بیش از 37 هزار تن گوشت مرغ و 186 تن عسل اشاره کرد.

وی در مورد صدور مجوزهای تولیدی در حوزه دامپروری گفت: طی 100 روز گذشته به طور کل 714 مورد پروانه تولید محصولات دام و طیور صادر شده است.

طباطبایی در بحث بیمه محصولات دامی یادآور شد: طی این مدت همه دام‌ها به غیر از دام سنگین پروار و همچنین شتر بیمه شده و در حالت کلی 20 درصد دام‌ها تحت پوشش بیمه‌ هستند که سهم بیمه‌گزار در پرداخت حق بیمه 50 درصد و مابقی آن به وسیله یارانه دولتی پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: در زمینه تسهیلات دولتی بخش دام و طیور و خدمات دامپروری طی 100 روز اخیر بیش از 681 میلیارد ریال (که در سال گذشته 129 میلیارد بوده) توزیع شده و سرمایه در گردش دامداران نیز بیش از 89 میلیارد ریال جذب شده است.

طباطبایی در مورد بحث انرژی و ذخیره سوخت دامی عنوان کرد: سهمیه ما 7.5 درصد کاهش نسبت به سال گذشته داشته که در این راستا دامداران و واحدهایی که از سوخت گاز جهت تأمین انرژی استفاده می‌کنند باید از سوخت‌هایی نظیر گازوئیل و نفت سفید به عنوان سوخت دوم جهت گرمایش و ذخیره‌سازی استفاده کنند.

به گفته وی، حدود 5 میلیون لیتر کسری سوخت داریم که اگر طی سه ماه باقی‌مانده از سال سردی هوا به طور جدی باشد این رقم بیشتر می‌شود.

طباطبایی با اشاره به مقوله تولیدات دامی افزود: در تخم‌مرغ، گوشت قرمز و گوشت مرغ تولیدات استان نسبت به کل کشور خوب بوده ولی در تولید شیر نیم‌ درصد عقب هستیم که امید است تا پایان سال این عقب‌افتادگی جبران شود.

وی در مورد بحث جوجه‌ریزی (جوجه یک روزه) بیان کرد: در هر ماه 6 میلیون جوجه‌ریزی در استان صورت می‌گیرد و تا هفته اول آذر نیز یک میلیون و 500 هزار جوجه‌ریزی انجام شده که این رقم در کل کشور بین 90 تا 100 میلیون قطعه است.

وی در مورد مشکلات موجود در حوزه دام و طیور یادآور شد: 20 مجتمع دامداری در شهر مشهد وجود دارد که با تأمین اعتبارات لازم باید به خارج از شهر منتقل شوند که رقم برآوردی بالغ بر 15 میلیارد ریال است.

انتهای پیام/2202/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول