اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

فرماندار پلدختر با قهرمان کشتی فرنگی جوانان کشور دیدار کرد

فرماندار پلدختر با میلاد تیموری قهرمان مسابقات کشتی فرنگی جوانان کشور در وزن 60 کیلوگرم دارنده مدال طلای این رقابت‌ها دیدار کرد.

فرماندار پلدختر با قهرمان کشتی فرنگی جوانان کشور دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس در پلدختر، فرماندار پلدختر پیش از ظهر امروز در دیدار با قهرمان مسابقات کشتی فرنگی جوانان کشور موفقیت: میلاد تیموری و کسب مدال طلا در مسابقات کشتی فرنگی جوانان کشور را تبریک و بر امر تهذیب، تحصیل و ورزش و تعامل ورزش و ارزش تاکید کرد و اظهار داشت: میلاد تیموری  قهرمانی با اخلاق که جایگاه بالایی در دل مردم پلدختر دارد و در کنار تحصیل علم و کسب فضیلت، ورزش را رها نکند و به قهرمانی جهان و المپیک بیندیشد.

فریدون رشیدی در این نشست گرم و صمیمی افزود: این پیروزی برای همه کشور به ویژه لرستانی‌ها و بالاخص پلدختری‌ها  ارزشمند بود و به آینده تیموری خوشبین هستیم و پشتکار این ورزشکار در رسیدن به هدف خود بسیار ارزشمند است.

وی پیروزی میلاد تیموری را نشانه اقتدار جوانان پلدختری دانست و گفت: این پیروزی باشکوه افتخاری برای مردم قهرمان شهر 312 شهید پلدختر، به خصوص جامعه ورزشی است.

رشیدی افزود: قهرمانان ورزشی که باعث غرور و شادی مردم عزیز ایران اسلامی می‌شوند، ارزش و جایگاه بالایی دارند که میلاد تیموری توانست با همت و تلاش خود به این مهم دست پیدا کند و دل مردم استان لرستان به ویژه مردم پلدختر را در مسابقات قهرمان کشوری شاد کند.

وی از دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواست به منظور تشویق نوجوانان و جوانان به ورزش و ایجاد انگیزه مضاعف در راستای تداوم قهرمانی مدال آوران ورزشی، حمایت‌های مادی و معنوی خود را از افتخارآفرینان صحنه‌های ملی و جهانی دریغ نکنند و مدیران این دستگاه‌ها باید بسترهای لازم به منظور حمایت از قهرمانان را در چارچوب قانون فراهم کنند.

رشیدی با بیان اینکه ما باید به وجود چنین جوانان غیرتمند که همت کردند و لرستان را در میادین ورزشی سرافراز کردند، قدردانی ‌کنیم، تصریح کرد: افتخارآفرینی تیموری قهرمان پلدختری شادی مردم این دیار را فراهم کرد و شهرستان پلدختر دارای ظرفیت‌های بالایی در رشته ورزشی کشتی است و باید به این امر توجه شایانی صورت پذیرد.

فرماندار پلدختر گفت: پلدختر از پتانسیل بسیاری خوبی در حوزه ورزش به ویژه ورزش قهرمانی برخوردار است، که میلاد تیموری با پشتکار و تلاش خود توانست بر سکوی قهرمانی کشور بایستد.

رشیدی و افزود: جوانی بهترین دوران برای ورزش است و ورزش بهترین زمینه برای خودسازی است و همراه با ورزش، اخلاق ورزشی را باید حفظ کرد.

وی به کلام معروف عقل سالم در بدن سالم اشاره کرد و گفت: زمانی می‌توانیم خوب فکر و خوب عبادت و یا خوب کار کنیم و موفق باشیم که بدن سالم داشته باشیم، به همین دلیل است که دین اسلام بسیار بر ورزش و سلامتی جسم تأکید دارد.

رشیدی با بیان اینکه همه ورزشکاران ما باید به یگانه مولا و مقتدای حامی یتیمان و مظلومان امام علی(ع) اقتدا کنند، افزود: امام علی (ع) بزرگ‌ترین محور و کانون انگیزه برای ورزشکاران ما در معنوی کردن صحنه‌های ورزشی است.

فرماندار پلدختر گفت: ورزش باید به عنوان یک شاخص در زندگی به آن توجه شود، زیرا ورزش نشانه سلامتی، نشاط و شادابی و این مهم با خاصیت خود در روزمره انسان‌ها باعث بالندگی، حس اعتماد به نفس و ایجاد پشتکار می‌شود.

در ادامه رئیس اداره ورزش و جوانان پلدختر به اختصاص اعتبارات بسیار برای بازیکنان تیم فوتبال اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در کشور توجه به فوتبال در مقایسه با تیم‌های کشتی و سایر ورزش‌های دیگر، بسیار بالاست، هر چند این رشته هم باید مورد توجه باشد، ولی ما در پی توجه بیشتر به عدالت در زمینه اختصاص بودجه‌ها برای رشته‌های مختلف ورزشی هستیم.

امیدعلی کاییدی افزود: انتظار می‌رود، در همین زمینه وزیر ورزش و جوانان و تمام مسئولان استانی اقدامی برای رفع این مشکل داشته باشند، تا بتوان از این ظرفیت عظیم استفاده مناسبی داشت.

وی اظهار امیدواری کرد: با اختصاص بودجه مناسب زمینه تحول بیش از پیش ورزش پایه به ویژه در بخش کشتی شهرستان پلدختر فراهم شود.

در ادامه قهرمان وزن 60 کیلوگرم مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی جوانان کشور ضمن تشریح وضعیت خود به بیان برخی مشکلات پرداخت و گفت: شرایط اقتصادی موجود در ورزش را درک می‌کنم، اما انتظار دارم که ورزش کشتی و دیگر رشته‌های مدال‌آور بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرند، تا شاهد افتخارآفرینی و مدال‌آوری بیشتری برای کشورمان باشیم.

میلاد تیموری دارنده مدال طلای کشور در این دیدار مشکلات مالی و نداشتن اسپانسر برای این ورزش را یکی از مشکلات موجود در شهرستان خواند و افزود: نبود حامی مالی حلقه مفقوده ورزش است و مسئولان امر باید برای رفع و رجوع این مشکل تدبیری بیاندیشند و انتظار دارم که کشتی‌گیران نیز همانند فوتبالیست‌ها مورد حمایت قرار گیرند.

میلاد تیموری از استان لرستان، در رقابت‌های کشتی فرنگی عمومی قهرمانی در رده سنی جوانان کشور که به میزبانی شهرستان قم برگزار شد، توانست در وزن 60 کیلوگرم مقام نخست این دوره از پیکارها را از آن خود کند.

 

==============

گزارش از غلامرضا مهرابی

==============

انتهای پیام/2304/ی40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول