اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت دانشگاه پیام نور شاهرود

همایش علمی و پژوهشی «مقدمه علم حقوق» برگزار شد

همایش علمی و پژوهشی «مقدمه علم حقوق» به همت دانشگاه پیام نور شاهرود برگزار شد.

همایش علمی و پژوهشی «مقدمه علم حقوق» برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور شاهرود، همایش علمی و پژوهشی بررسی و نقد کتاب مقدمه علم حقوق تألیف حجت‎الاسلام والمسلمین مصطفی دانش‎پژوه با حضور اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‎های پیام نور استان سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه شاهرود با حضور مؤلف در سالن کنفرانس دانشگاه پیام نور شاهرود برگزار شد.

در این همایش که به همت بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان سمنان، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه پیام نور شاهرود برگزار شد، عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و مؤلف کتاب مقدمه علم حقوق به بیان فلسفه تدوین و نگارش این کتاب پرداخت.

دانش‎پژوه گفت: لازم است دانشجویان تازه‎وارد رشته حقوق، در آغاز تحصیل به صورت کلی و اجمالی با «علم حقوق» آشنا شوند تا ادامه راه را با روشنی و استواری بپیمایند.

وی تصریح کرد: در این کتاب تلاش شده است تا با استفاده از تجارب گذشته، اثری فراهم آید که از امتیازهای آثار پیشین برخوردار و از کاستی‎های آنها پیراسته باشد.

این نویسنده افزود: بدین منظور، نخست پژوهشی پردامنه و گسترده در دو جلد با عنوان «حقوق‎شناسی عمومی» فراهم شد؛ سپس با تلخیص آن، کتاب حاضر تهیه شد و پس از چند دوره تدریس آزمایشی، هم‎اینک به محضر اساتید و دانشجویان تقدیم می‎شود.

وی افزود: از مهم‎ترین ویژگی‎های این اثر، پیراستگی آن از مطالبی است که کمتر به «مقدمه علم حقوق» مربوط می‎شود و بیشتر به یکی از شاخه‎های علم حقوق اختصاص دارد؛ ویژگی دیگر، رعایت نظم منطقی بحث‎ها و سرفصل‎ها و سیر مطالب از ساده و آسان به پیچیده و دشوار است و ویژگی سوم توجه لازم به «حقوق اسلام» به عنوان سنگ‌بنای حقوق در جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام/2249/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول