اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نامه سرگشاده آل بویه به وزیر علوم

عزل یا استعفای رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین

در پی حضور ناظران وزارت علوم و اتفاقات اخیر این دانشگاه عبدالعلی آل‌بویه با ارسال نامه‌ای سرگشاده به معاونان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه استعفا داد.

عزل یا استعفای رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، پس از اینکه نمایندگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای بررسی وضعیت دانشگاه امام خمینی به این دانشگاه آمدند رئیس دانشگاه طی نامه‌ای به تمام کارکنان، استادان و تشکل‌های دانشجویی با عنوان نامه‌ سرگشاده رئیس دانشگاه به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اعتراض به اعزام هیئت این وزارت به دانشگاه استعفا خود را اعلام کرده است.

این در شرایطی است که افکار عمومی دانشگاه امام خمینی از عزل آل‌بویه از ریاست دانشگاه پس از جمع‌بندی هیئت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بعد از ظهر روز یکشنبه 10 آذر ماه جاری حکایت می‌کند.

طی پیگیری‌های مکرر خبرنگار فارس، دفتر این مسئول اعلام کرده است که عبدالعلی آل‌بویه رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین تحت هیچ شرایطی مصاحبه نمی‌کند.

متن نامه سرگشاده آل بویه به وزیر علوم به شرح زیر است:

سرور ارجمند جناب آقای دکتر فرجی دانا

مقام عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

پس از سلام

اکنون که این مرقومه را به محضر مستطاب عالی می‌نگارم، چند ساعتی است که هیئت اعزامی از وزارت، ماموریت خود را در این دانشگاه به پایان برده و راهی تهران شده‌اند.

اینجانب ضمن احترام به شخصیت حقیقی این بزرگواران که به حمدالله از استادان مومن، انقلابی و فرهیخته دانشگاه هستند و ضمن اعلام رضایت کامل از اخلاق، رفتار و ادب ایشان با اینکه مراتب تشکر و سپاس خود را مکتوب تقدیم داشته‌ام، مواردی را جهت استحضار جنابعالی یادآور می‌شوم:

نظارت و ارزیابی عملکرد یکی از فرآیندهای تعریف شده در نظام مدیریت هر کشور است و اهمیت آن در عرصه آموزش عالی بر کسی پوشیده نیست؛ اما این فرآیند باید بر اساس شاخص‌ها، معیارها و با توجه به مسئولیت‌ها، اختیارات و امکانات و ضمن شناسایی قوت‌ها و ضعف‌ها و رصد فرصت‌ها و تهدیدها و با نظرخواهی میدانی صورت پذیرد تا بتوان از نتایج به دست آمده برای آینده‌ای بهتر برنامه‌ریزی کرد.

جناب آقای وزیر!

جنابعالی به خوبی واقفید که عرصه مدیریت دانشگاهی، عرصه‌ای پیچیده، دشوار و چند لایه است، به ویژه در دوران حساس کنونی که دانشگاه به عرصه نبرد نرم با دشمنان بدل شده است و دشمن همه راهبردها و اهداف و برنامه‌های خود را بر این کانون مقدس متمرکز کرده است.

از این رو دانشگاه‌ها بیش از هر زمان دیگر نیازمند ثبات و آرامش‌اند تا استادان و دانشجویان بتوانند با فراق بال و آسوده خاطر در میدان پژوهش و نوآوری به فعالیت بپردازد و در دهه پیشرفت و عدالت همچون سه دهه گذشته در جهت ارتقا و اعتلای نظام جمهوری اسلامی گام بردارند و راه روشن، استوار و پر افتخار شهیدان، از شهیدان روزهای آغازین انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس گرفته تا شهدای عرصه علم و فناوری را ادامه دهند که به حمدالله با رهبری‌های مدبرانه مقام عظمای ولایت تا کنون چنین بوده و در ادامه نیز چنین خواهد بود.

جناب آقای وزیر!

اکنون که جنابعالی سکان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را به دست گرفته‌اید. شجاعانه در این مسیر گام بردارید و امید دشمنان را به یاس تبدیل کنید تا دانشگاه‌ها در دوران مدیریت شما توسعه و پیشرفت چشمگیری بیابند و چنانچه بر این باور هستید که روسای  فعلی دانشگاه نمی‌توانند همراه شایسته‌ای برای شما باشند، ضمن ارج نهادن به تلاش آنان، قاطعانه تصمیم بگیرید و فرصت کوتاهی را در اختیار بگیرید و فرصت کوتاهی را در اختیار دارید، با اعزام این هیئت‌ها که نتیجه کارشان از پیش تعیین شده است هدر ندهید.

جناب آقای وزیر!

آیا مدیرانی که در طول هشت سال دشوار جنگ نرم و فشارها و تحریم های ظالمانه دشمن، اداره دانشگاه‌ها در دولت‌های نهم و دهم را به عهده داشتند، هیچ نقطه روشنی در کارنامه ندارند که همین موجب بی مهری شما و همکاران شما قرار می‌گیرد! تا آنجا که هیئت‌های اعزامی وارد دانشگاه می‌شوند و با تشکیل جلسات یک سویه با اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان و از آن بالاتر با یک جناح خاص سیاسی، یک طرفه به قاضی می‌روند و هر آنچه بر زبانشان جاری می‌شود نثار مدیران دانشگاه می‌کنند و بدون آن که صحت و سقم آن گفته‌ها بررسی شود و یا فرصتی برای دفاع و بیان حقایق به آنان داده شود مطالب را جمع بندی می‌کنند و ملاک داوری قرار می دهند!!

جناب آقای وزیر!

از یازدهم فروردین ماه 1358 که نور حیات بخش اسلام با رهبری‌های معمار کبیر انقلاب بار دیگر بر دل‌ها تابید و من به جمهوری اسلامی رای "آری" داده، تاکنون همواره سعی کرده‌ام که در جهت اعتلای نظام جمهوری اسلامی گام بردارم و با همه دولت‌ها و از هر فکر و سلیقه‌ای که باشند، و در هر عرصه‌ای که نیاز باشد، از هیچ کوششی فرو گذار نکرده و خالصانه خدمت کنم و به‌حمدالله چنین بوده است و 24 سال است که در این دانشگاه مشغول تدریس و فعالیت هستم و همه افتخارم این است که سرباز نظام مقدس جمهوری اسلامی هستم و به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و در کسوت یک معلم انجام وظیفه می‌کنم و بنابر آنچه از مکتب حیات بخش اسلام آموخته‌ایم روا نمی‌دارم که بر کرامت انسان‌ها که مقام خلیفه الهی دارند خدشه‌ای وارد آید.

ولی اکنون و با عملکرد هیئت اعزامی شما به دانشگاه که با اتخاذ شیوه‌ای یک سویه راه را برای چنین امری فراهم کرده است و با فضایی که ایجاد شده، دیگر نمی‌توان به عنوان نماینده جنابعالی به کار ادامه داد و کارها را سامان بخشید.

جناب آقای وزیر!

با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید که خدایش حفظ کند، بارقه امید به آینده‌ای روشن‌تر و فردایی بهتر در قلب ما درخشید و امیدوار شدیم دینی را که در عرصه دانشگاه نسبت به نظام جمهوری اسلامی داریم، در سایه این دولت بهتر ادا نماییم؛ اما با روند مدیریتی که در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شکل گرفته افق روشنی را در مقابل چشمان ما قرار نمی‌دهد؛ لذا استعفای خود را از سمت دانشگاه بین‌المللی امام خمینی رضوان الله تعالی علیه و علی رغم میل باطنی خود اعلام می‌دارم تا جنابعالی فرصت یابید با انتصاب فردی مورد اعتماد، اهداف دولت را در این دانشگاه پیگیر باشید .

مزید توفیقات جنابعالی را در مسیر خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی مسالت دارد.

والله هوالمستعان وعلیه التکلان

عبدالعلی آل بویه

رییس دانشگاه

انتهای پیام/77007/ب40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول