اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز خبر داد

آغاز توزیع شیر رایگان در مدارس استان البرز

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز از آغاز اجرای طرحی خبر داد که بر‌ اساس آن شیر رایگان در مدارس استان توزیع خواهد شد.

آغاز توزیع شیر رایگان در مدارس استان البرز

خسرو ساکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که جامعه را رنج می‌دهد مربوط به فرهنگ تغذیه و مصرف صحیح مواد غذایی است.

وی تصریح کرد: بر اساس برخی آمارها مصرف مواد غذایی مفید مانند شیر و لبنیات در کشور با استانداردهای لازم فاصله دارد و به همین دلیل لازم است که اقدامات لازم برای اصلاح فرهنگ تغذیه در کشور انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز افزود: بهترین سن برای آموزش تغذیه مناسب مربوط به کودکی، نوجوانی و بالاخره دوره بلوغ است و باید به صورتی برنامه‌ریزی شود که در این سنین فرزندان از مواد غذایی مفید بیشترین استفاده را داشته باشند.

ساکی بیان داشت: در همین راستا طرح‌هایی توسط آموزش و پرورش استان البرز در دست اجراست که یکی از آنها توزیع شیر در میان دانش‌آموزان است.

وی گفت: این طرح با هدف فرهنگ‌سازی و تشویق دانش‌آموزان به مصرف شیر به عنوان یکی از مواد غذایی ضروری بدن اجرا می‌شود و تمهیدات و اعتبارات لازم برای این منظور توسط آموزش و پرورش تامین شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در پاسخ به این پرسش که چه زمانی طرح توزیع شیر در مدارس این استان عملیاتی می‌شود، گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده و تخصیص اعتبارات لازم از صبح روز شنبه شانزدهم آذرماه توزیع شیر در مدارس استان آغاز خواهد شد.

*‌276 هزار دانش‌آموز البرزی شیر رایگان دریافت می‌کنند

ساکی گفت: این طرح در مدارس پایه ابتدایی و دوره نخست متوسطه و همچنین مدارس شبانه‌روزی، نمونه دولتی، شاهد و استعدادهای درخشان اجرا می‌شود و هزینه‌ای بابت توزیع شیر از دانش‌آموزان و والدین آنها دریافت نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: براساس برآوردهای انجام شده در این طرح بیش از 276 هزار دانش‌آموز البرزی در مقاطع ابتدایی و دوره نخست متوسطه و همچنین دانش‌آموزان دیگر مدارس از شیر رایگان استفاده می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز افزود: امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم بخشی از نیاز دانش‌آموزان به مواد غذایی مفید را برآورده کنیم و با این کار فرهنگ تغذیه آنها را نیز به سمت اصلاح و بهبود سوق دهیم.

انتهای پیام/2302/ز30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول