اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره بهزیستی شهرستان نیشابور خبر داد

وجود 30 هزار معلول در شهرستان نیشابور

معاون اداره بهزیستی شهرستان نیشابور گفت: نیشابور دومین شهر بزرگ خراسان رضوی از لحاظ تعداد افراد معلول است و بیش از 30 هزار معلول را زیرپوشش دارد.

وجود 30 هزار معلول در شهرستان نیشابور

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، سیدمحمود موسوی صبح امروز در مراسم گرامیداشت دوازدهم آذرماه روز معلولان که در تالار تربیت نیشابور برگزار شد، اظهار کرد: این گروه نیازهای خاصی را در حوزه معیشت، درمان و مسکن دارند.

وی اظهار کرد: کمبود اعتبارات مورد نیاز برای این موارد مشهود است و به‌ همین دلیل از خیران تقاضای مساعدت داریم.

این مقام مسئول ادامه داد: اداره بهزیستی شهرستان نیشابور بیش از 150 وظیفه کاری را بر عهده دارد که از تشکیل خانواده تا مرحله سالمندی، انجام مشاوره قبل از ازدواج تا آموزش‌ مهارت‌های زندگی در دوره سالمندی را شامل می‌شود.

موسوی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف بهزیستی نیشابور، پیشگیری از معلولیت‌ها اعم از بینایی، شنوایی، جسمی و ذهنی برای عموم مردم است که این مهم کاهش معلولیت‌ها را در پی دارد.

وی گفت: موضوع حضور آسان در تمام اماکن و محیط اجتماعی نیاز مبرم معلولان حرکتی است که در این راستا رایزنی با ادارات مرتبط چون شهرداری، پلیس راهور و ... داشتیم و تصمیماتی گرفته شده که در آینده نزدیک شاهد رفع موانع و استانداردسازی در سطح معابر نیشابور باشیم.

معاون اداره بهزیستی شهرستان نیشابور با اشاره به اینکه معلولیت، محدودیت نیست و نباید این ذهنیت به وجود بیاید که معلولان باید گوشه‌نشین باشند، تصریح کرد: در جامعه معلولان زیادی هستند که جزو نخبگان عمومی محسوب می‌شوند.

در این مراسم از تلاش‌های علی‌رضا بیاتی نویسنده، کارگردان و بازیگر معلول نیشابوری که به تازگی مقام سوم نخستین جشنواره تئاتر پویش خراسان رضوی را کسب کرده است، تقدیر به عمل آمد.

در ادامه تعدادی از معلولان نمونه شهرستان نیشابور تجلیل شدند.

در این مراسم، رئیس اداره ورزش و جوانان نیشابور، مسئولان ایستگاه راه‌آهن، اداره ارتباطات و علائم الکتریکی راه‌آهن، نمایندگی شرکت رجا و پاسگاه انتظامی راه‌آهن نیشابور حضور داشتند و رئیس اداره بهزیستی نیشابور هم به‌ خاطر شکستگی دست نتوانست در مراسم حضور یابد.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول