اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس:

طرح سئوال از وزیر جهاد کشاورزی به هیئت رئیسه مجلس تحویل شد

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح سئوال از وزیر جهاد کشاورزی به هیئت رئیسه مجلس ارائه شد.

طرح سئوال از وزیر جهاد کشاورزی به هیئت رئیسه مجلس تحویل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد دامادی امشب در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه انجمن جوجه یک‌روزه مازندران باید به طور مستقل در سطح کشور فعالیت کند، اظهار داشت: 37 درصد مرغ گوشتی کشور در مازندران تولید می‌شود.

وی افزود: بی‌توجهی دفتر امور طیور وزارت جهاد کشاورزی به استقلال انجمن جوجه یک‌روزه مازندران سبب شد تا تولیدکنندگان بخش صنعت طیور استان برای دریافت حواله جوجه یک‌روزه با مشکل مواجه شوند.

دامادی با اشاره به اینکه تعدادی از نمایندگان مجلس پس از پیگیری و به نتیجه نرسیدن موضوع را در قالب پرسشی از وزیر مطرح و به هیئت رئیسه مجلس تحویل داده‌اند، گفت: پرسش از وزیر جهاد کشاورزی با امضای بنده و نمایندگان مردم قائمشهر، سوادکوه و سیمرغ به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

نماینده مردم ساری و میاندرود با بیان اینکه مازندران در تولید مرغ گوشتی رتبه برتر کشوری را دارد، تصریح کرد: تشکیل انجمن جوجه یک‌روزه در مازندران قانونی است.

دامادی با بیان اینکه بیش از یک‌سال از تاسیس انجمن جوجه یک‌روزه در مازندران می‌گذرد اما کارشکنی‌های زیادی را برای جلوگیری از پیشرفت این انجمن شاهد هستیم، اظهار داشت: این روش برخورد در حمایت از تشکل‌ها برخلاف شعار دولت تدبیر و امید است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از محورهای فعالیت دولت یازدهم حمایت از تشکل‌ها و توسعه کمی و کیفی آنها است، یادآور شد: فعالیت انجمن جوجه یک‌روزه مازندران با برخوردهای ناروای دفتر امور طیور وزارت جهاد کشاورزی با مشکل مواجه شده است.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنوز ناملایمات گذشته نسبت به انجمن جوجه یک‌روزه مازندران در زمان شکل‌گیری برطرف نشده است، افزود: مدتی است برخوردها تحقیرآمیز است.

این مسئول اظهار داشت: برخی افراد در وزارت جهاد کشاورزی به بهانه مدیریت برنامه‌ریزی تولید از واگذاری تصدی‌گری امور به انجمن مازندران خودداری می‌کنند.

دامادی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی تولیدکنندگان استان را مجبور می‌کند که برای دریافت حواله جوجه، مسافت زیادی را تا تهران طی کرده و مبلغ 120 هزار تومان را به حساب انجمن تهران واریز کنند، خاطرنشان کرد: این اقدام دفتر امور طیور وزارت جهاد کشاورزی خلاف قانون است.

وی افزود: تاکنون وعده معاون بهبود تولیدات دامی در حل مشکل این موضوع اجرایی نشده است.

دامادی با اشاره به اینکه لازم است امور مربوط به انجمن جوجه یک‌روزه توسط انجمن صنفی مربوط در استان انجام شود، افزود: وجوه نامشروعی که هم‌اکنون بابت هر قطعه به انجمنی در تهران پرداخت می‌شود، باید متوقف شود و انجمن مازندران بتواند نهاده‌های مورد نیاز تولیدکنندگان را به ‌موقع تامین کند.

دامادی یادآور شد: پیش از این نیز مجمع نمایندگان مازندران در نامه‌ای درخواست خود را به وزیر جهاد کشاورزی دولت یازدهم منعکس کرد و استاندار مازندران نیز حامی این انجمن در استان بود.

نماینده ساری این اقدام دفتر امور دام را نقض استقلال انجمن جوجه یک‌روزه مازندران دانست و اذعان داشت: به نقض استقلال انجمن جوجه یک‌روزه مازندران انتقاد دارم.

انتهای پیام/86006/غ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول