اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس نتیجه داد

جوشش عاطفه در آمل/نخستین گام‌ها برای شاد کردن خانواده 4 معلول

در پی گزارش خبری و تصویری خبرگزاری فارس، فرماندار، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر آمل نخستین گام را برای شاد کردن خانواده چهار معلول آملی برداشتند.

جوشش عاطفه در آمل/نخستین گام‌ها برای شاد کردن خانواده 4 معلول

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، گزارش تصویری و خبری خبرگزاری فارس از فداکاری و ایثار مادر چهار معلول آملی جوشش عاطفه‌ها و انسانیت را در میان مسئولان و مردم ایجاد کرده است.

از روز گذشته سیل تماس‌ها و حمایت‌ها از این خانواده به راه افتاده است و نخستین گام شاد کردن دل این خانواده آملی را سرپرست فرمانداری ویژه آمل، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر آمل و رئیس اداره بهزیستی آمل برداشتند.

این مسئولان به صورت سرزده از خبرنگار فارس خواستند که آنان را به منزل این خانواده ببریم.

امروز 12 آذر در روز جهانی معلولان بهانه‌ای شد تا به یاد خانواده‌ای بیفتیم که 40 سال است با رنج معلولیت روزگار می‌گذرانند و شادی تنها خواسته آنها از این روزگار است.

حضور این مسئولان در جمع این خانواده شادی را برای آنان به ارمغان را آورد و گل خنده را بر لبانشان نشاند.

سرپرست فرمانداری ویژه آمل در روزهای قبل نیز کمک‌هایی به این خانواده داشت و امروز نیز شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر آمل خرید یک دستگاه ویلچر برقی، مناسب‌سازی منزل این خانواده برای تردد معلولین و کمک هزینه یک میلیون تومانی سفر به کربلای این مادر را فداکار را تعهد کرد.

همچنین با معرفی ابراهیم‌زاده رئیس شورای اسلامی شهر آمل یک خیر آملی یک‌میلیون و 500 هزار تومان دیگر برای هزینه سفر کربلای یکی از معلولان این خانواده به همراه مادرش را نیز تقبل کرد که در روزهای آینده به این خانواده تحویل می‌شود.

به گزارش فارس، همه نیازهای خانواده‌های این چنینی مادی نیست امروز دل این مادر با یک سفر زیارتی به کربلا و مکه‌ای که آرزوی همه خانواده‌های مسلمان است تامین می‌شود و امیدواریم این جوشش برای تامین هزینه‌های مادی و معنوی این سفر محقق شود.

*بازدیدی و جوششی دیگر

این شوق و جوشش موجب شد تا یکی از سوژه‌های خود را که به خواست خانواده معلولان مجبور به عدم انعکاس آن شدیم را نیز به مسئولان معرفی کنیم.

خانواده‌ای دیگر با سه معلول پسر در سنین 40 سال به بالا در شهر آمل زندگی می‌کنند که به دلایل خانوادگی از انتشار نام آنها خودداری می‌کنیم اما شرایط جسمانی و فیزیکی این معلولان به گونه‌ای است که مانند کودکان شیرخواره کنترلی روی رفتار خود ندارند و از شیر خشک و پوشک‌ استفاده می‌کنند.

پدر این خانواده کارمند بازنشسته شهرداری است و همسر پیرش به تنهایی از این پسران مراقبت می‌کنند برخلاف خانواده محمدیان معلولان این خانواده ضریب هوشی خاصی ندارند و به اصطلاح ایزوله هستند و به دلایل فرهنگی نیز از خانه خارج نمی‌شوند.

با معرفی خبرنگار فارس، سرپرست فرمانداری، شهردار و رئیس شورای شهر و رئیس اداره بهزیستی آمل از این خانواده نیز بازدید کردند و مبلغ یک‌میلیون تومان نیز از سوی شهردار آمل به آنان کمک هزینه پرداخت شد.

برخی تجهیزات این معلولان و خانه‌شان مانند دیگ مشعل و لباسشویی آنان که عصای دست این مادر پیر است نیز چند گاهی است که از کار افتاده است.

با وضعیت گران شدن نرخ شیرخشک و پوشک که از نیازهای هر روزه این خانواده است رئیس شورای اسلامی شهر آمل از طریق یک خیر بخشی از نیازهای روزمره آنان و تامین دیگ مشعل را عهده‌دار شد.

با این وجود وضعیت این سه معلول و پدر و مادر پیر آنان و نیاز آنها به این دو قلم کالا برای ادامه حیات، حاضران را به شدت تحت تاثیر قرار داد.

----------------------------

گزارش از الناز پاک‌نیا

--------------------------

انتهای‌پیام/86011/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول