اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان ‌شرقی ‌مطرح کرد

نفلین‌سینیت محور توسعه سراب/ پیگیری نفلین هدف نخستین سفر کاری تهران

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید به اینکه نفلین‌سینیت محور توسعه سراب است، گفت: پیگیری نفلین هدف نخستین سفر کاری‌ام به تهران بود.

نفلین‌سینیت محور توسعه سراب/ پیگیری نفلین هدف نخستین سفر کاری تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از سراب،اسماعیل جبارزاده عصر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران شهرستان سراب اظهار کرد: برای هر شهری اگر بخواهیم محور توسعه‌ای تعریف کنیم، این محور در شهرستان سراب مجتمع تولید پودر آلومینا از نفلین‌سینیت است.

نفلین نخستین موضوع کاری استاندار در تهران/ تأسف از کندی کار در نفلین‌سینیت

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه آغاز طرح نفلین‌سینیت در سراب در سال 1382 بعد از انجام کارهای مطالعاتی صورت گرفت، اظهار کرد: آغاز این طرح بعد از موفقیت طرح پایلوت آذرشهر بوده و موضوع نداشتن توجیه اقتصادی عملاً منتفی است.

جبارزاده ادامه داد: متاسفم که در این چند سال پیشرفت چندانی در طرح حاصل نشده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اهمیت موضوع نفلین‌سینیت، از تشکیل جلسه مشترک استاندار با مدیران وزارت صنایع و نماینده سراب در محل وزارت صنایع خبر داد و تاکید کرد: در این نشست کاری که با هدف تسریع در این پروژه و بررسی راهکارها و موانع آن صورت گرفته، از آنها خواسته شد تا ظرف یک ماه گزارش کاملی از روند کار ارائه کنند.

وی افزود: حتی با سفیر روسیه نیز هماهنگی‌هایی برای حضور هیئت کارشناسی ایرانی در روسیه و بررسی فنی موضوع صورت گرفته است.

ضرورت فعال شدن دوباره مجمع نمایندگان شمال‌غرب کشور

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان تجربه خود در دوران نمایندگی مجلس یادآور شد: در آن مقطع نمایندگان چهار استان مجمع مشترکی تشکیل داده و فعالانه مسائل را پیگیری می‌کردند.

وی گفت: خوشبختانه با استانداران استان‌های همجوار تعامل و هماهنگی خوبی داریم.

نباید در توسعه سراب صرفاً به ظرفیت‌های سنتی اتکا شود

استاندار آذربایجان‌شرقی در مورد استعدادهای شهرستان سراب افزود: در گذشته از ظرفیت‌های سنتی اعم از کشاورزی و دامداری استفاده شده و انتظار داریم تا سراب سهم خوبی در راستای صنعتی شدن و نیز ابزارهای جدید توسعه‌ای داشته باشد.

تاکید بر تدوین برنامه توسعه‌ای با نگرش به بخش غیردولتی

جبارزاده تاکید کرد: افزون بر برنامه‌های دولتی باید برای هرمنطقه و شهرستانی برنامه‌های توسعه‌ای با محوریت توجه و نگرش به بخش غیردولتی تدوین شود.

وی بیان داشت: اهل فن، دلسوزان سراب و مسئولان با هم‌اندیشی خود نسبت به تدوین برنامه‌های مبتنی بر شکوفایی و توسعه منطقه اقدام کنند تا بتوان افق روشنی برای فعالیت‌های چهار ساله دولت در آن منطقه ترسیم کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه فارغ از هرگونه گرایش و سلیقه، همه فعالان اقتصادی و علاقمندان سراب در اقصی نقاط کشور باید وارد عمل شوند، افزود: توسعه سراب هدف مشترک همه علاقمندان به این منطقه است و بنابراین باید حول این موضوع همکاری‌های تنگاتنگی صورت گیرد.

انتهای پیام/60001/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول