اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد لرستان:

ازدواج‌های عقلانی و منطقی قابل ستایش است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان لرستان گفت: ازدواج‌های عقلانی و منطقی قابل ستایش است.

ازدواج‌های عقلانی و منطقی قابل ستایش است

 به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام ابوالفضل موسوی‌زاده عصر امروز در برگزاری تریبون آزاد ازدواج در دانشگاه آزاد بروجرد به تفاوت بین کرسی آزاد اندیشی و تریبون آزاد پرداخت و گفت: تریبون آزاد یکی از زیر مجموعه‌های کرسی آزاد اندیشی است و یک بحث جدلی است و احتیاجی به دلیل و برهان ندارد.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در مورد ازدواج گفت: خدا در قرآن می‌فرماید، فلسفه آفرینش انسان‌ها به صورت زوج‌هایی از جنس یکدیگر برای رسیدن به آرامش در کنار یکدیگر است.

‌موسوی‌زاده تصریح کرد: در صورت وجود دوستی‌ها و عشق‌های قبل از ازدواج، این آرامش در بین زوجین تحقق پیدا نمی‌کند.

وی ضمن ستایش ازدواج‌های عقلانی و منطقی‌ خاطر نشان کرد: در این ازدواج‌ها، حتی در میان زوج‌های سالخورده، علاقه قلبی و باطنی وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد لرستان دلیل از هم پاشیدن زندگی‌های زناشویی را عدم تحقق انتظارات زوجین نسبت به یکدیگر دانست و ضمن یاد کردن از سخن امام صادق (ع) به زوج‌ها گوشزد کرد‌ علاقه خود را به همسرشان علنی ابراز کنند.

در این مراسم از میان دانشجویان متقاضی تعدادی به قید قرعه انتخاب و با قرار گرفتن در پشت تریبون، به بیان عقاید و نظرات خود در خصوص مسائل مربوط به ازدواج پرداختند.

بحث تشکیل خانواده، تهاجم فرهنگی و همچنین آسیب‌شناسی ازدواج و نقش دانشگاه در شکل‌گیری آن و همچنین رابطه بنیان خانواده با نوع ازدواج مدرن یا سنتی از مباحثی بود که به آن پرداخته شد.

در ادامه این مراسم نیز علی تاجبخش از اعضای هیئت علمی و گروه جامعه‌شناسی پس از سخنان دانشجویان با تشریح ازدواج سنتی و مدرن و مشکلات موجود در جامعه در خصوص بالا رفتن سن ازدواج در میان جوانان اظهار نگرانی کرد.

وی ملاک‌های انتخاب همسردر نوع ازدواج مدرن و سنتی را بیان کرد و گفت: از هر پنج ازدواج که امروزه در کشور صورت می‌گیرد، یک مورد آن به طلاق منجر می‌شود.

تاجبخش افزود: یکی از دلایل این آمار 20 درصدی طلاق، ازدواج‌های مدرن است و این آمار را با ازدواج‌های نسل قبل که سنتی بودند، مقایسه کرد.

لازم به ذکر است، این مراسم توسط تشکل مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد برگزار شد.

انتهای پیام/2304/‌ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول