اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

شبکه هدهد در مقابله با هجمه‌های فرهنگی وظیفه‌ خطیری دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به وظیفه‌ خطیر شبکه هدهد در مقابل هجمه‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: این شبکه چهره‌ واقعی اسلام و تشیع را به جهانیان معرفی می‌کند.

شبکه هدهد در مقابله با هجمه‌های فرهنگی وظیفه‌ خطیری دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سیدمرتضی اسماعیلی‌طبا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ظهر امروز با حضور در شبکه جهانی هدهد با احسان حلمی مدیر این شبکه دیدار کرد و از بخش‌های مختلف این مرکز بازدید نمود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در این دیدار با بیان اینکه امروزه دشمن با استفاده از ابزار مختلف از جمله شبکه‌های ماهواره‌ای سعی در تخریب تشیع دارد، اظهار داشت: شبکه هدهد با ظرفیت فراوانی که دارد نقطه مقابل مناسبی است که می‌تواند با تولیدات خود در مقابل هجمه‌های دشمنان، چهره‌ واقعی اسلام و تشیع را به جهانیان معرفی کند.

سید مرتضی اسماعیلی‌طبا در ادامه کسب جایگاه پنجمی شبکه هدهد از میان 22 شبکه کودک را ارج نهاد و افزود: با توجه به نو پا بودن این شبکه، کسب این جایگاه گواه این مطلب است که مسئولان شبکه، مسیر را به خوبی انتخاب کرده و فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی از شبکه‌ها به میل مخاطب کار دارند، تصریح کرد: از نقاط مثبت شبکه هدهد این است که علاوه بر میل مخاطب به مصلحت هم توجه دارد که این اتفاق، تحسین برانگیز است.

اسماعیلی‌طبا عدم استفاده از موسیقی در برنامه‌های شبکه هدهد را مورد توجه قرار داد و افزود: راه‌اندازی شبکه‌ای با این خصوصیت آن هم ویژه کودکان، کاری بسیار دشوار و ارزشمند است، چرا که به خوبی باید جایگزین موسیقی را انتخاب کرد تا علاوه بر اینکه موجب دفع مخاطب نشود، جذب بیشتری هم داشته باشد.

وی ضمن پیشنهادی خواستار توجه ویژه مسئولان این شبکه به سه مقوله‌ نیاز سنجی، نظرسنجی و اثرسنجی شد و ابراز داشت: انتخاب گروه سنی کودک یک نوع نیازسنجی است که نظرسنجی و اثرسنجی هم، کم و کاستی‌های برنامه‌ها را مشخص می‌کند، هرچند کاری بسیار دشوار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم شورای طرح و برنامه را به دلیل نقش مستقیم آن در تولیدات شبکه، نقطه‌ بسیار حساس این مرکز عنوان کرد و گفت: مرکز پژوهش‌های صدا و سیما چند سالی است که در خصوص چگونگی انتقال پیام دینی به مخاطبین فعالیت می‌کند که می‌توان در تولید برنامه‌های شبکه هدهد برای آشنایی بیشتر با راه‌های انتقال پیام دینی به کودکان از این مرکز مشورت گرفت.

انتهای پیام/2258/ط30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول