اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیجار:

تغییر نگاه پزشک‌محور به حوزه سلامت کمک می‌کند

فرماندار بیجار گفت: نگاه‌های پزشک‌محور و درمان‌محور در حوزه سلامت باید به بهداشت‌محور تغییر کند.

تغییر نگاه پزشک‌محور به حوزه سلامت کمک می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حمدالله کریمی عصر امروز در کارگروه شورای سلامت و امنیت غذایی بیجار که با حضور رئیس شبکه بهداشت و رئیس مرکز بهداشت بیجار و اعضای کارگروه در سالن جلسات شهدای گمنام فرمانداری برگزار شد ضمن تقدیر از تلاشگران حوزه سلامت و درمان اظهار کرد: فعالان حوزه درآمد شهرستان بیجار با جود بسیاری از کمبودها و اعتبارات خدمات ارزنده‌ای انجام داده که قابل ستایش است.

وی با بیان اینکه حوزه سلامت در بخش اجتماعی و حاکمیت ما قرار دارد، همگان اعم از مسئولان، مردم و اصحاب رسانه می‌توانند به این حوزه ورود پیدا کرده و کمک‌های لازم را داشته باشند.

به گفته کریمی، با توجه به اهمیت حوزه سلامت، حفظ و تقویت سلامت جامعه یک اصل بسیار مهم است و همه نهادهای حاکمیتی و اجرایی وظیفه دارند با تمام توان نسبت به این امر مهم تلاش کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه سلامت و بهداشت زمانی می‌توان به موفقیت دست یافت که در بحث فرهنگ‌سازی و آموزش همگانی در این راستا با برنامه‌ریزی مناسب و برای انجام به موقع و به نحوه مطلوب این برنامه‌ها تمام تلاش خود را به کار گرفت.

فرماندار بیجار فاصله از نگاه درمان‌محور و پزشک‌محور در حوزه سلامت را موجبات پیشرفت‌های عدیده در این حوزه بسیار خطیر عنوان کرد.

وی در ادامه به همکاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی و مسئولان با کارگروه بهداشت شهرستان برای ارتقاء و رفع مشکلات این حوزه مهم، تصریح کرد: برای حل مشکلات در حیطه بهداشتی نیازمند همت و حرکت جمعی هستیم.

فرماندار بیجار در ادامه با انتقاد از اجرایی نشدن مصوبات جلسات گذشته، بر پیگیری مصوبات تأکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرای موظف به انجام و پیگیری مصوبات جلسه هستند و کم‌کاری در این زمینه به هیچ عنوان قابل قبول نخواهد بود.

کریمی در پایان بر ارتقای سطح حوزه بهداشت در جامعه تأکید و بیان کرد: با ارتقاء این حوزه از سلامت جامعه تضمین‌ شده و برای پیشگیری از انتشار بیماری‌های واگیر نیز می‌توان با تکیه بر آموزش‌های لازم در این حوزه و فرهنگ‌سازی از ترویج آن جلوگیری کرد.

انتهای پیام/79015/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول