اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

تلاش برای برگزاری کنگره بین‌المللی بی‌بی‌ حکیمه (س) در گچساران

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تلاش مسئولان استانی برای برگزاری کنگره بین‌المللی بی‌بی ‌حکیمه (س) در سال‌ آینده خبر داد.

تلاش برای برگزاری کنگره بین‌المللی بی‌بی‌ حکیمه (س) در گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، فتاح محمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری کنگره ملی امامزاده بی‌بی‌ حکیمه (س) موجب خارج شدن این امامزاده از مهجوریت و رونق سیاحتی و زیارتی این حرم مطهر می‌شود.

محمدی به برگزاری کنگره ملی بی‌بی‌ حکیمه (س) به عنوان حرم چهارم اهل‌البیت (ع) اشاره و تصریح کرد: با توجه به این‌که فرصت زیادی تا پایان سال نمانده، این کنگره سال آینده برگزار خواهد شد و در سال‌های آینده قصد داریم در سطح بین‌المللی کنگره حضرت بی‌بی ‌حکیمه (س) را برگزار کنیم.

محمدی ابراز داشت: متأسفانه شهرستان گچساران هنوز ناشناخته مانده و امیدواریم به برکت وجود بارگاه حضرت بی‌بی ‌حکیمه (س) شناخته شود.

وی به نقش شرکت نفت گچساران در زمینه خدمات‌رسانی به حرم بی‌بی‌ حکیمه (س) اشاره کرد و یادآور شد: شرکت نفت ظرفیت‌های بسیار مناسبی دارد و در همه زمینه ها و برنامه‌های فرهنگی بی‌بی ‌حکیمه (س) نقش فعالی را ایفا کرده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، جاده دسترسی مناسب به حرم بی‌بی‌ حکیمه (س) را یکی از مشکلات این حرم دانست و از مسئولان شرکت نفت خواست با همکاری و مساعدت مدیرعامل شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب در زمینه رفع مشکل جاده دسترسی به حرم همکاری کنند.

محمدی، عدم وجود سالن برگزاری همایش را یکی دیگر از مشکلات این حرم مطهر عنوان و خاطرنشان کرد: ساخت سالن در کنار حرم که در ادوار مختلف می‌تواند کمک‌رسان شرکت نفت باشد و برنامه‌ها و مراسمات حرم بی‌بی‌ حکیمه (س) را در این محل برگزار کرد، می‌تواند نقش به‌سزایی در رونق برنامه‌های فرهنگی این حرم داشته باشد.

وی از تشکیل چهار کمیته در زمینه اجرای هر چه باشکوه‌تر این کنگره ملی خبر داد و گفت: کمیته اجرایی این کنگره نخستین کمیته‌‌ای است که حتما معاونین استاندار و همه ادارات استانی عضو هستند و ادارات شهرستانی نیز به صورت فعال در آن شرکت خواهند داشت.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری نشست‌هایی با استان‌های بوشهر، فارس و خوزستان خبر داد و اظهار داشت: هفته آینده نخستین جلسه در منطقه رستم ممسنی برگزار می‌شود که در این جلسات از آن‌ها در مورد نحوه کمک به برگزاری این کنگره ملی و همچنین جاده دسترسی آسان به حرم بی‌بی‌ حکیمه (س) نظرخواهی می‌شود.

مرقد و زیارتگاه امامزاده بی‌بی‌حکیمه خاتون (س) دختر بلافصل امام هفتم حضرت موسی ‌بن ‌کاظم(ع) در 81 کیلومتری و جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی‌بی‌ حکیمه (س) از توابع و روستاهای این شهرستان، حد‌ فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه‌‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.

مرقد مطهر بی‌بی‌ حکیمه (س) یکی از پرآوازه‌ترین امامزاده‌‌های جنوب کشور بوده که همه ساله پذیرای زائران بسیار زیادی از جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس و شیعه‌نشین از جمله کویت، بحرین، امارات، قطر و دیگر کشورهای عربی از جمله لبنان، عراق، عربستان و سوریه است.

گفتنی است، کنگره ملی حضرت بی‌بی‌ حکیمه (س) به عنوان حرم چهارم اهل‌بیت در دهه کرامت سال 93 در فاصله روزهای شش الی 16 شهریور ماه در مرقد این امامزاده واجب التکریم یا در شهر گچساران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/82009/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول