اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مرکز بهداشت و درمان شهرستان قوچان:

هزینه درمان بیماران دیابتی کشور سالانه یک میلیارد دلار است

معاون مرکز بهداشت و درمان شهرستان قوچان گفت: هزینه درمان بیماران دیابتی کشور سالانه حدود یک میلیارد دلار است.

هزینه درمان بیماران دیابتی کشور سالانه یک میلیارد دلار است

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، زهرا اقبالی ظهر امروز در همایش داوطلبان سلامت در جمع رابطان و داوطلبان سلامت در سالن اجتماعات هلال‌احمر شهرستان قوچان اظهار کرد: دیابت یک بیماری غیرواگیردار بوده که امروز شیوع زیادی در سطح جامعه پیدا کرده است و باید برای آگاه‌سازی جامعه و هشدار به گروه‌های هدف تلاش‌های زیادی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه افزایش قند خون بیش از حد طبیعی دیابت است و در درازمدت اثرات منفی بر ارگان‌های بدن می‌گذارد، تصریح کرد: مهم‌ترین دلیل نارسایی کلیه در بدن افزایش میزان قند خون است و اکثر سلول‌های بدن بدون قند توان ادامه حیات ندارند.

اقبالی تاکید کرد: امروز تصادف مقام اول و دیابت مقام دوم در قطع پا را داراست؛ به طوری که در هر 30 ثانیه یک نفر از افراد مبتلا به دیابت پای خود را از دست می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه چاقی و مسائل ارثی پیش‌زمینه‌های مساعد ابتلا به دیابت است، گفت: در ابتدای ابتلا به دیابت عوارضی مانند قلبی، عروقی و کلیوی قابل مشاهده نیست اما عوارض و تأثیرات دیابت مزمن و مادام‌العمر است.

معاون مرکز بهداشت و درمان شهرستان قوچان اضافه کرد: دیابت شایع‌ترین بیماری غددی در جهان بوده که مسئول مرگ 4 میلیون نفر در سال است؛ در ایران در سال 86 از هر 20 ایرانی یک نفر و در سال 1404 از هر ایرانی یک نفر به این بیماری مبتلا خواهد شد.

وی یادآور شد: در گذشته بسیاری از کودکان به خاطر بیماری‌های عفونی از بین می‌رفتند اما امروز تغییر سبک زندگی و صنعتی شدن باعث بروز بیماری‌های غیرواگیردار و از بین رفتن مردم شده است.

اقبالی هزینه درمان بیماران دیابتی در کشور را سالانه حدود یک میلیارد دلار برشمرد و گفت: برنامه غذایی مناسب، فعالیت بدنی، تزریق منظم انسولین، اندازه‌گیری منظم قندخون، آموزش و انجام معاینات دوره‌ای توسط پزشک از راه‌های کنترل دیابت به ویژه دیابت نوع اول است.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول