اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اردبیل:

کنترل ترافیک از ورودی‌های شهر آغاز شود / احداث پارک‌سوارها در اردبیل

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اردبیل گفت: ما در طرح پیشنهادی برای رفع مشکلات و موانع ترافیکی در اردبیل از متولیان امر خواسته‌ایم تا کنترل ترافیک شهری را از چهار ورودی شهر آغاز کنند تا بار ترافیکی به هسته مرکزی منتقل نشود.

کنترل ترافیک از ورودی‌های شهر آغاز شود / احداث پارک‌سوارها در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذکی‌الله خوشبخت پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهری در شورای شهر اظهار داشت: ما برای برطرف شدن مشکل ترافیکی شهر اردبیل که به نقطه انفجار و غیر‌قابل تامل رسیده باید با دیدگاه‌ها و نظرات کارشناسی ورود فوری و اولویت‌دار را پیدا کنیم و با اجتناب از کارهای مقطعی به حرکت‌های اساسی و ریشه‌ای امیدوار باشیم.

خوشبخت یادآور شد: هرچند در سال‌های گذشته با اعمال برخی از محدودیت‌های ترافیکی و احداث پل برگردان‌ها و پل‌های روگذر سعی شده از دامنه مشکلات ترافیکی در اردبیل کاسته شود اما به معنای واقعی این اقدامات جوابگو نبوده و امروز شاهد قفل شدن هسته مرکزی شهر و کندی تردد با وسایط نقلیه عمومی هستیم که داد مردم را نیز درآورده است.

وی خاطرنشان کرد: ما به عنوان منتخبان مردم که درد و مشکلات آنها را به خوبی لمس کرده‌ایم با علاقمندی و دلسوزی تلاش می‌کنیم که این موانع و مشکلات را برطرف کنیم و بر اساس 10 سیاست کلی که در چشم‌انداز توسعه شهری بسیار موثر است می‌توانیم بخش عمده‌ای از دغدغه‌ها و مشکلات مردم را در این زمینه برطرف کنیم.

عضو شورای شهر اردبیل یادآور شد: برای رسیدن به نقطه مطلوب باید در قدم اول تدبیری بیندیشیم تا گرایش عموم مردم به هسته مرکزی شهر با تمرکززدایی به حداقل برسد و همه خریداران و همشهریان برای انجام خریدهای روزانه خود به هسته مرکزی شهر رجوع نکرده بلکه در مناطق مختلف بتوانند نیازهای روزانه خود را برطرف کنند.

خوشبخت گفت: ما باید در هسته مرکزی شهر از هر‌گونه حرکت و اقدامی که ساخت و سازها و ارائه خدمات مختلف آموزشی، فرهنگی، بهداشتی و درمانی را متمرکز می‌کند جداً خودداری کنیم و خودمان با دست خودمان به تشدید ترافیک شهر کمک نکنیم.

این مسئول اضافه کرد: ما نباید به خاطر منافع شهرداری مجوزهایی را در هسته مرکزی شهر صادر کنیم که منافع ما را در تمام حوزه‌ها به خطر اندازد یا به تشدید ترافیک کمک کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اردبیل ضرورت احداث پارک‌سوارها برای ساماندهی اتوبوس‌های بزرگ شهری را یادآور شد و افزود: اتوبوس‌های شهر ما در حال حاضر مجبور هستند برای دور زدن و ایستادن از میادین و برخی از معابر تنگ و کوچک استفاده کنند که این خود به بار ترافیک سنگین شهر دامن می‌زند.

وی اهمیت کنترل ترافیک از چهار ورودی شهر، احداث پارکینگ‌های جدید به شکل گروهی و اجتماعی، ساماندهی ورود انواع خودروها به هسته مرکزی شهر، جلوگیری از ورود سواری‌های شخصی به محدوده شهری و همچنین توجه به طراحی مناسب برای ورود و خروج به شهرک‌های جدید‌التاسیس را در کاهش معضلات ترافیکی بسیار خطیر و مناسب اعلام کرد.

خوشبخت مطالعات مرتبط با اجرای مترو در شهر اردبیل را در فاصله مکانی سرعین – اردبیل تا قندقلو یادآور شد و بیان داشت: این امر خود به توسعه گردشگری کمک می‌کند.

مشکل ترافیکی را با نگاه سیاسی نمی‌توان حل کرد

یکی دیگر از اعضای شورای شهر اردبیل عنوان کرد: تا زمانی که با دید سیاسی و برخی نگاه‌های مقطعی به موضوع ترافیک و حل آن نگریسته می‌شود نه تنها مشکلی حل نشده بلکه بر دامنه مشکلات افزوده شده است.

ولی نعمتی اذعان داشت: باید متولیان حوزه ترافیک مشخص شوند تا همه تقصیرها را گردن شهرداری نیندازیم و بهتر آن است با دیدگاه‌های کارشناسی نسبت به حل این مشکل اقدام اساسی و زیربنایی را انجام دهیم.

انتهای پیام/62001/ن40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول