اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره راه و شهرسازی نکا:

ایمن‌سازی محورهای رانشی نکا نیازمند 100 میلیارد ریال اعتبار است

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نکا گفت: ایمن‌سازی محورهای رانشی نکا نیازمند 100 میلیارد ریال اعتبار است.

ایمن‌سازی محورهای رانشی نکا نیازمند 100 میلیارد ریال اعتبار است

سید علی صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا اظهار داشت: شهرستان نکا در مناطق هزارجریب و بالادست و مناطق مختلف روستایی دارای 36 منطقه رانشی شناخته شده است که باید برای ایمن‌سازی و بهسازی این راه‌ها در اسرع وقت اقدام شود.

وی افزود: برای اجرای این طرح ایمن‌سازی مناطق رانشی نکا اعتباری در حدود 100 میلیارد ریال اعتبار لازم است که امیدواریم در دستور کار قرار گرفته و با فوریت عملیاتی شود.

صادقی یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون در 19 منطقه رانشی نکا ایمن‌سازی و بهسازی انجام شده است که ایمن‌سازی و بهسازی این نقاط رانشی در محورهای روستایی این شهرستان اعتباری بالغ بر 35 میلیارد ریال را به خود اختصاص داد.

وی تصریح کرد: زهکشی در محورهای روستایی درویش خلک،سوچلما،پوروا،لاکتراش،آکرد و محورهای ارتباطی بعد از امامزاده ابراهیم از جمله نقاط حادثه خیز شهرستان نکا در مناطق روستایی بوده که با اجرای عملیات مذکور ایمن‌سازی و بهسازی شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی نکا با بیان اینکه بیشتر راه‌های روستایی منطقه هزار جریب و دهستان پی‌رجه در نقاط کوهستانی و دامنه‌های پوشیده از جنگل قرار دارند،اظهار داشت: وجود آب‌های سطحی و بالا بودن سطح ایستایی و چشمه‌های فعال در زمین‌های بالادست،موجب رانش‌های متعددی در این منطقه شده است.

به گفته صادقی، وجود مناطق و زمین‌های رانشی در هر منطقه هر لحظه ممکن است موجب مسدود شدن راه ارتباطی ‌شود و لذا باید در مهار رانش و کنترل و ایمن‌سازی آن در اسرع وقت اقدام شود.

وی گفت: قطع درختان و بی‌توجهی به آبخیزداری اراضی بالا دست از دیگر عوامل بروز رانش و لغزش زمین است.

رئیس اداره راه و شهرسازی نکا با بیان اینکه رانش زمین در مناطق کوهستانی و جنگلی تهدیدی جدی است، اضافه کرد: اختصاص اعتبار مناسب برای ایمن‌سازی جاده‌ها از نیازهای ضروری است.

صادقی یادآور شد: با اجرای زهکشی سطحی و عمیق نسبت به نفوذ آب به بدنه راه و همچنین احداث دیوارهای گابیونی می‌توان از رانش‌ها و تخریب راه جلوگیری کرد که با صرف هزینه فوق عملیاتی شد.

به گزارش فارس، مازندران دارای 7 هزار و 707 کیلومتر راه روستایی است که 472 کیلومتر از آن در شهرستان نکا واقع شده است.

انتهای پیام/86002/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول