اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر اردبیل:

احداث مترو در اردبیل قابل اجرا نیست

عضو شورای شهر اردبیل گفت: مطالعه و احداث مترو در اردبیل قابلیت اجرایی و عملیاتی شدن ندارد اما نباید به چنین طرح‌هایی که امکان اجرا ندارد دل خوش کنیم.

احداث مترو در اردبیل قابل اجرا نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین افسانه صبح امروز در جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهری شورای شهر اردبیل اظهار داشت: ما به جای توجه و تمرکزمان به مطالعه و احداث مترو باید به فکر توسعه قطار شهری و طرح‌های موفقی باشیم که در کشورهای مختلف و در شهرهای هم‌سنگ اردبیل اجرا شده و نتیجه داده است.

وی با برشمردن برخی از محدودیت‌‌ها و کوتاهی‌ها در ظرفیت توان اجرایی و غفلت از برخی برنامه‌ریزی در گذشته برای حل مشکلات ترافیکی اردبیل خاطرنشان کرد: ما باید به دنبال طرح‌ها و برنامه‌هایی برویم که در میان مدت و بلند مدت بتواند مشکل ترافیکی استان را با دیدی مطلوب و مناسب برطرف کرده و گره‌های کور را در این حوزه از میان ببرد.

عضو شورای شهر اردبیل یادآور شد: در این رابطه باید سازمان فرهنگی – ورزشی شهرداری افکار‌سنجی و بررسی‌های میدانی در مورد آگاهی‌های مردم از معضلات و مشکلات ترافیکی را جمع‌بندی کرده و ارائه کند چرا که وظیفه این سازمان تنها تیم‌داری و حمایت از تیم فوتبال شهرداری نیست که بخواهد در این حوزه متمرکز شود.

افسانه گفت: این سازمان تاکنون با چنین رویکردی وارد کار نشده و سعی‌مان بر این است که بتوانیم بیش از هر زمان دیگر چنین مجموعه‌های فرهنگی را در امور مربوط به فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک شهری فعال‌تر کرده و به حرکت مثبت آنها جهت بدهیم.

این مسئول تصریح کرد: در خود مجموعه شهرداری ما یک هزار و 500 پرسنل حتی بسیاری از کارشناسان افق روشنی از طرح‌های توسعه حمل و نقل و ترافیکی ندارد که ضرورت دارد سازمان فرهنگی - ورزشی با نگاه متفاوت‌تر و با همکاری صدا و سیما و سایر رسانه‌ها بکوشد تا دید مردم را نسبت به مشکلات ترافیکی تغییر داده و آسیب‌های احتمالی را برطرف کند.

شهردار سابق اردبیل بیان داشت: در این زمینه نباید از دیدگاه‌های کارشناسی و مدیریتی دنیا بی‌بهره باشیم چرا که شهرهایی با جمعیت چندین برابری اردبیل توانسته‌اند با راهکارهای مناسب معضلات و مشکلات ترافیکی خود را برطرف کنند.

به چشم‌انداز شورابیل و طرح جامع آن خیانت شده است

افسانه افزود: به هیچ عنوان احداث مترو در اردبیل قابلیت اجرایی و عملیاتی ندارد و ما به جای آن باید به توسعه بهتر قطار شهری با نگاه متفاوت‌تر بیندیشیم.

وی تاکید کرد: ما برای منطقه شورابیل سال‌های گذشته طرح جامعی را تدوین کردیم اما نسبت به اجرا و عملیاتی شدن آن بی‌اعتنایی صورت گرفت که انتظار می‌رفت این طرح جامع به شکل دقیق و جدی اجرایی می‌شد.

عضو شورای شهر اردبیل ادامه داد: در زمان مسئولیت بنده در شهرداری اردبیل بیش از 600 میلیون تومان برای طرح جامع شورابیل و چشم‌انداز آن اعتبار گذاشتیم و اقدام به آزادسازی بخش‌هایی از شهرک نادری کردیم اما امروز شاهد آن هستیم که به این چشم انتظار خیانت شده و طرح جدید در حال تدوین و عملیاتی شدن است.

انتقال مصلی و مطب پزشکان بسیار ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عضو دیگر شورای شهر اردبیل در برطرف کردن مشکلات ترافیکی شهر اردبیل ابراز داشت: ما باید چندین عامل و اقدام را در کنار آن بگذاریم تا بتوانیم مشکلات و معضلات ترافیکی اردبیل را به صورت کارشناسی و منسجم برطرف کنیم.

سالار شاکر گفت: وجود مصلی در هسته مرکزی شهر و برگزاری برنامه‌های مختلف مناسبتی و مذهبی در این نقطه حساس شهری و مکان ارزشمند سبب شده است که ما در روزهای مختلف با مشکلات و تنگناهای ترافیکی روبرو باشیم.

وی وجود 250 واحد پزشکی، خدماتی، درمانگاهی و داروخانه‌ها را در هسته مرکزی شهر یکی دیگر از عوامل تشدید‌کننده این معضل اعلام کرد و یادآور شد: ما آرزو داریم که هم مصلی و هم مطب پزشکان از هسته مرکزی شهر به مکان دیگر انتقال داده شود.

عضو شورای شهر اردبیل ضرورت برنامه‌های کنترلی و اطلاع‌رسانی را در این زمینه یادآور شد و اظهار داشت: ما در قالب راه‌اندازی رادیو شهر می‌توانیم در هر ساعت مردم را از بار ترافیکی شهر آگاه کنیم تا آنها در تردد خود با کسب اطلاع و آگاهی بیشتر تصمیم‌گیری کرده و اقدام کنند تا به گره‌های کور ترافیکی برخوردی نداشته باشند.

انتهای پیام/62001/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول