اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان:

امر آموزش در حوزه خبرنگاری باید هدفمند دنبال شود

مدیر خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان گفت: امر آموزش در حوزه خبرنگاری باید هدفمند و تخصصی دنبال شود.

امر آموزش در حوزه خبرنگاری باید هدفمند دنبال شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، منصور گلناری دوشنبه‌شب در آیین مراسم امضای تفاهم‌نامه مرکز دوره‌های تخصصی دانشگاه علمی کاربری مرکز فرهنگ و هنر و خانه مطبوعات استان اصفهان، اظهار داشت: ما امروز متناسب با تفاهم‌نامه آموزشی با این مرکز زمینه علم و توسعه را در زمینه خبر فراهم کردیم.

وی با بیان اینکه همه کشورها و دولت‌ها به دنبال توسعه پایدار و توسعه افکار عمومی و انسانی هستند، افزود: این توسعه بدون دانشگاه و اخلاق امکانپذیر نیست و ما خدا را شاکر هستیم که در خصوص امر اخلاق و دینداری تلاش همراه با توسعه را داریم.

مدیر خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان با بیان اینکه ما به پیامبری که مهم‌ترین رسالتش دانش بود افتخار می‌کنیم، تصریح کرد: ما در نمازهای یومیه حداقل 9 بار اعلام می‌کنیم که پیامبر ما قبل از اینکه رسول و فرستاده باشد معجزه‌اش اخلاق بود.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه خانه مطبوعات اصفهان سابقه 20 ساله دارد، متذکر شد: از بدو تأسیس این خانه ارتقای سطح کیفی آموزش‌ها در دستور کار قرار گرفته و به صورت غیر رسمی با تأسیس خانه مطبوعات آغاز شد.

گلناری با بیان اینکه اکنون حدود هشت ارگان و مرکز امر آموزش خبرنگاری را انجام می‌دهند، افزود:‌ تعدد مراکز آموزشی هم خوبی دارد و هم بدی اما برخی از این مراکز به جای اینکه سودی به جامعه مطبوعاتی برسانند سبب ضرر می‌شوند.

وی تأکید کرد: باید بین هشت ارگان آموزشی تفاهم‌نامه و همکاری ایجاد شود که امر آموزش در حوزه خبر هدفمند دنبال شود.

مدیر خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه ظرف مدت 20 روز به نتیجه رسید، افزود: مهم‌ترین مزایای این تفاهم‌نامه مدرک معتبر طبق قاعده و اصول است که انتظار می‌رود سایر مراکز آموزشی نیز به این مجموعه آموزشی بپیوندد.

وی با بیان اینکه خانه مطبوعات اصفهان زمانی کار خود را با هفت روزنامه سراسری آغاز کرد،‌گفت: اکنون 400 عنوان روزنامه سراسری و محلی در اصفهان در حال فعالیت هستند.

گلناری به فعالیت 29 خانه مطبوعات در کشور اشاره و بیان کرد: خانه مطبوعات اصفهان 200 عضو خبری مستقیم و غیر مستقیم دارد که از زمان تأسیس تاکنون نیز 200 دوره آموزشی برای حوزه‌های مرتبط با امر خبر برگزار کرده است.

مدیر خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان به برگزاری کلاس‌های آموزشی در سایر استان‌های شیراز، کرمان، کرج اشاره و اظهار کرد: امیدواریم این تفاهم‌نامه به عنوان نکته آغاز حرکتی باشد که آموزش‌های خبری به صورت رسمی و طبق اصول انجام شود.

وی یکی از برنامه‌های مهم آتی خانه مطبوعات اصفهان را رتبه‌بندی روزنامه‌نگاران عنوان کرد و گفت: چنین طرحی در کشور تاکنون محقق نشده است اما این طرح از طریق خانه مطبوعات اصفهان آماده اجرا می‌باشد.

گلناری در پایان ابراز داشت: انتظار داریم با ایجاد زمینه‌های آموزشی توسط این مرکز خبرنگاران تخصصی با مدرک کارشناسی مرتبط با حوزه‌های تخصصی در حوزه خبرنگاری تربیت شود.

انتهای پیام/63012/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول