اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‎دهد

دو دیدگاه متفاوت درباره طرح جامع گرگان

وقتی دو دیدگاه متفاوت درباره طرح جامع گرگان، دو نظریه مختلف روایت می‎کنند.

دو دیدگاه متفاوت درباره طرح جامع گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، طرح جامع گرگان با هدف مرتفع کردن مشکلات شهری در ابعاد مختلف تدوین شد و بنا به گفته عبدالرضا دادبود معاون سابق عمرانی استاندار گلستان ارائه این طرح با الگوهایی نظیر فشردگی شهر، افزایش تراکم ساختمانی، استفاده همزمان و مختلط فعالیت‎ها از اراضی شهری، تاکید بر پیاده‎محوری، تاکید بر توسعه محله‎محوری و استفاده از اراضی متروکه انجام گرفت تا بتواند گره‎ای از مشکلات شهر گرگان را مرتفع کند.

نظریه فوق در بیست و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان به گونه‎ای از سوی علی کلاتی مورد انتقاد قرار گرفت که نیازهای مردم در طرح جامع گرگان دیده نشده است و بیان صریح این مطلب نشان می‎داد که اساس این طرح کاملا اشتباه است.

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان از روند ساخت‎وساز در این شهرستان انتقاد کرد و گفت: در طرح جامع متاسفانه نیازهای مردم به خوبی لحاظ نشده است.

اما عصر امروز در آئین تجلیل از معاون سابق عمرانی استاندار گلستان؛ طرح جامع گرگان از سوی ابراهیم کریمی سرپرست شهرداری گرگان به بیان دیگری تعبیر شد که این معاونت در طرح جامع گرگان سنگ تمام گذاشته است.

گرچه ارائه طرح‎ها خالی از اشکال نیستند اما زیرسوال بردن یک طرح توسط یک نهاد مردمی و از سویی دیگر کارآمد نشان دادن همان طرح توسط سرپرست شهرداری گرگان که هر دو در یک مسیر گام برمی‎دارند مسائل دیگری را در ذهن متبادر می‎کند که شاید منطبق یا غیرمنطبق بودن جریانات سیاسی از سوی افرادی خاص مشخص می‎کند که یک طرح مناسب بوده یا خیر.

به هر حال امیدواریم کسانی که همواره در عرصه مسئولیت و برای آباد کردن شهر تلاش می‎کنند به دور از تفکرات سیاسی و در راستای تامین نیازهای جامعه و حل مشکلات مردم تصمیم‎گیری کنند تا خدای ناکرده منافع مردم قربانی بازی‎های سیاسی نشود.

انتهای پیام/83001/س10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول