اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار / رئیس جمعیت هلال احمر آستارا خبر داد

برگزاری کلاس‌های امداد و نجات در اداره‌های آستارا

رئیس جمعیت هلال احمر آستارا گفت: برای برگزاری کلاس‌های امداد، نجات و کمک‌های اولیه در محل اداره‌های مختلف شهرستان آستارا آمادگی لازم وجود دارد.

برگزاری کلاس‌های امداد و نجات در اداره‌های آستارا

حسین خورشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در آستارا اظهار داشت: با نواخته شدن زنگ ایمنی در برابر زلزله، مانور نمادین در سطح تمام مدارس شهرستان آستارا اجرا شد.

وی افزود: پس از نواخته شدن زنگ ایمنی، پناه‌گیری در اتاق، خروج اضطراری و انتقال یافتن دانش‌آموزان به محل امن، انجام کمک‌های اولیه، امداد و نجات و انتقال مصدومان از محل حادثه به مراکز درمانی از جمله بخش‌های مانور امروز در سطح مدارس بود.

رئیس جمعیت هلال احمر آستارا انجام مانور زلزله را با مشارکت آموزش و پرورش ذکر کرد و گفت: در این مانور آمادگی لازم برای آموزش کمک‌های اولیه در دو دوره زمانی هشت ساعته و 35 ساعته به صورت رایگان برای تمام دانش‌آموزان مدارس دولتی و غیردولتی شهرستان آستارا برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌ ایمنی در برابر زلزله پیش از این در محل مدرسه شهید نواب آستارا اجرا شده بود، ادامه داد: ایجاد آمادگی در برابر زلزله و استفاده از محل‌های امن نظیر زیر صندلی یا میز با نشستن به حالت چمباتمه و دور شدن از محل‌های خطرپذیر هنگام زلزله از جمله موارد آموزشی مهم در مدارس بوده است.

خورشیدی برنامه‌های آموزش مقابله با زلزله در کاهش مرگ و میر و آسیب‌های ناشی از آن را موثر دانست و تصریح کرد: مردم می‌توانند با انجام اقدام‌های پیشگیرانه در محل خانه، اداره، مدرسه و یا فضای باز خطرات مربوط به زلزله را به حداقل برسانند.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان و تمام افراد علاقه‌مند به کلاس‌های آموزش تکمیلی با هدف ایمنی در برابر حوادث می‌توانند به محل اداره جمعیت هلال احمر مراجعه کنند.

این مسئول، کمک‌های اولیه، مهارت پایه‌های داوطلب، امداد و نجات عمومی، دوره‌های تخصصی جاده، کوهستان و فضای معلق و آموزش در برابر آوار زلزله و سیلاب را از جمله موضوعات مهم کلاس‌ها در محل اداره جمعیت هلال احمر دانست.

وی یادآور شد: جمعیت هلال احمر آستارا با دارا بودن مربیان مجرب به صورت رایگان، آمادگی لازم برای تشکیل کلاس‌های امداد، نجات و کمک‌های اولیه در محل اداره‌های مختلف شهرستان را دارد.

انتهای پیام/84001/ذ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول