اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قطار تغییرات مدیریتی دولت ‌وارد ریل جدید شد‌

پاشایی مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌ شرقی شد + سوابق

قطار تغییرات مدیریتی دولت و تدبیر و امید در آذربایجان‌شرقی با معرفی مدیر کل جدید آموزش و پرورش استان سرعت گرفته و وارد ریل جدید شد.

پاشایی مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌ شرقی شد + سوابق

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، با حضور حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش جعفر پاشایی به عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش آذربایجان شرقی معرفی و از خدمات فیروز رضایی مدیر کل سابق آموزش و پرورش استان تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم حکم مدیریت جعفر پاشایی از نیروهای بومی و فعال استان آذربایجان شرقی قرائت و وی به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

جعفر پاشایی متولد سال 1347 شهرستان هشترود است و قبل از این سرپرست دبیرخانه منطقه  13 و معاون سما واحد تبریز بود.

پاشایی مدیر نمونه در سطح ملی، رئیس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بستان‌آباد و رئیس اداره آموزش و پرورش هشترود و چاراویماق را در سوابق اجرایی خود دارد.

همچنین وی مؤلف دو کتاب، ناظر طرح‌های پژوهشی شورای تحقیقات آموزش و پرورش، مسئول و هماهنگ کننده آزمون‌های بین‌المللی تیمز وپرلز در استان آذربایجان شرقی بوده و دارای مقالات متعدد در حوزه تعلیم و تربیت است.

پاشایی سابقه عضویت در شورای تحقیقات اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، شورای آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، شورای فرهنگی سازمان آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی و کارگروه تخصصی مرکز پژوهش‌های شورای شهر تبریز را در کارنامه خود دارد.

سوابق تحصیلی:

فوق دیپلم پرورشی از مرکز تربیت معلم علامه امینی تبریز

لیسانس معارف اسلامی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز

فوق لیسانس پژوهش علوم اجتماعی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن

ارتقاء معیشت و منزلت معلمان اولویت آموزش و پرورش است

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: توجه به معیشت و ارتقاء منزلت معلمان اولویت اصلی این وزارتخانه است.

حمیدرضا کفاش در آیین معارفه و تودیع مدیران کل جدید و سابق آموزش و پرورش آذربایجان‌ شرقی افزود: آموزش و پرورش نهادی بسیار بزرگ با نیروی انسانی عظیمی است که توزیع عادلانه نیروی انسانی در آن باید به یک نهضت عمومی تبدیل شود.

وی جابه‌جایی در آموزش و پرورش را عرضی دانست و گفت: سیاست دولت تدبیر و امید استفاده از شایستگان به دور از هرگونه گرایش و سلیقه‌هاست.

به گفته کفاش تغییر و تحولات به معنی ناکارآمدی گذشتگان نبوده بلکه به هر حال اتفاقی روی داده و دولت تغییر پیدا کرده و مردم نیز انتظار تغییر و تحول را دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش سیاست‌های اصلی این وزارتخانه را توسعه مشارکت‌های مردمی اعلام کرد و افزود: خوشبختانه آذربایجان‌شرقی در بحث توسعه مشارکت‌های مردمی در سطح کشور رتبه ممتاز دارد.

وی تعریف جدید از مشارکت را حضور مادی و معنوی مردم در توسعه کمی و کیفی آموزش و پرورش دانست و گفت: ظرفیت و زمینه مشارکت مردم بالاست و این هنر ماست که این ظرفیت را به فعل تبدیل کنیم.

کفاش با اشاره به طرح دو فوریتی مجلس مبنی بر ممنوعیت اشتغال بازنشستگان، ابراز کرد: ما از معدود کشورهایی هستیم که فرهیختگان را بازنشسته می نامیم در صورتی که این افراد دارای تجربیات ارزشمندی هستند و استفاده از توان آنان در دستگاه‌ها ضروری است.

انتهای پیام/60001/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول